Společnost


Josef Spáčil " ELEKTRO "

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7342Uznané-neuznané reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2015, před 9 lety

Renata Petrova

Znění stížnosti

Dne 5.6.2013 jsem si koupila v prodejne Spacil v Olomouci tablet. 18.6.2013 jsem jej poprve reklamovala. Za dva roky jsem jej reklamovala celkem 8. 3 reklamace byly uznany. Kdyz jsem zadala o odstoupeni od smlouvy,4 reklamace neuznana(poskozena nabijecka cimz doslo k poskozeni interni baterie), i presto byla dodana nova nabijecka a baterie. Nechapu jak mohu poskodit baterii nabijeckou kterou nelze pouzit, protoze nenabiji(koupila jsem si novou).Jednou Vam poskozeny system souboru uznaji, dvakrat ne. Ze dvou let byl tablet 8 mesicu po opravnach, nezda se Vam to trosku moc? Tablet stal 4.600,- Kc. Od zacatku si myslim, ze to byl spatny kousek, ktery by se nemel vubec dostat do obchodu. K cemu je Vam klavesnice za korunu, kdyz Vam po pul roce odejde redukce, nabijecka po roce.Tablet tak po 2 letech na vyhozeni. Jeste musim jezdit az do Prostejova, protoze v Olomouci jiz prodejna neni. V


Produkt

000544.0 Mobi P970 IPS tablet


Požadované řešení

Odstoupeni od smlouvy,vraceni kupni ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2015 11:40, před 9 lety

Právní vztahy založené koupí zboží před 1. lednem 2014 upravuje zákon č. 40/1964 občanský zákoník. Ten v § 620 stanoví, že při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců. Dále je v § 627 tohoto zákona uvedeno, že doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Záruční doba se tak prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení.

Žádat výměnu zboží za nové nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz je možné v případech, jedná-li se o vadu, kterou nelze odstranit, nebo jde-li sice o vady odstranitelné, ale tyto vady kupujícímu znemožňují (pro opětovný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad) věc řádně užívat. V praxi to znamená, že pokud je zboží reklamováno 3x pro stejnou vadu nebo 4x pro různé vady a reklamace byly uznané, má právo spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.

Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu spotřebitele provádět na věci jakoukoli mimozáruční opravu (výměnu součástek), a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace a prodávající se také vyhne uznání reklamace.

Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamace, může se obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (§ 598 občanského zákoníku). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2015 12:37, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.