Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#73433Opakované odkládání data dodání zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.12.2023, před rokem

Daniel Schubert

Znění stížnosti

Dobrý den,

25. 12. jsem si objednala rozbalená sluchátka z Alzy s doručením do dalšího dne.

26. 12. mi přišel email s omluvou, že se sluchátka rozbila, proto nepřijdou. Byla mi nabídnutá úplně nová za stejnou cenu, jako měla být ta rozbalená. Souhlasila jsem obratem. Přibližný termín doručení byl uveden na 27. 12.

Od té doby čekám na doručení do Alzaboxu. Vždy se mi zobrazí informace, že bude objednávka doručena nejpozději následující den do 10 hodin, ale do dnes (31. 12.) stále nedorazila. Kontaktovala jsem zákaznickou podporu prostřednictvím formuláře, chatu i zákaznické linky, bez úspěchu - vždy byla jen informace, že mám vyčkat, že sluchátka jsou v přepravě, a že o tom nemají další informace. Prý mají požadavek na sklad, aby byla situace prověřena, ale ten je i přes tvrzenou "vysokou prioritu" už několik dní bez výsledku.

Původní zpoždění samozřejmě chápu, stejně tak další v řádu jednotek dnů. Nicméně 4 dny bez jakékoliv změny a bližších informací o postupu mi přijdou příliš.

Zboží jsem zaplatila dopředu, byla mi zatím nabídnutá pouze kompenzace ve výši 100 korun, kterou už ale nepovažuji za dostatečnou.

V každém případě mi jde primárně o urychlené dodání zakoupeného zboží. Alza je nepochybně v prodlení, z mé strany již plněno bylo a dodatečná lhůta poskytnutá k plnění by měla být více než dostatečná (vzhledem k faktu, že normální doručení nezabere ani 24 hodin a veškerou dopravu zajišťuje Alza ze svého skladu). Nepřeji si od smlouvy odstoupit, mám pouze zájem o řádné plnění ze strany Alzy - prodávajícího. Špatně nastavená interní komunikace a procesy v rámci Alzy by neměly být přenášeny na zákazníka, a to i vzhledem k tomu, že řešení by mělo být jednoduché - odeslat jiná sluchátka standardní cestou, neboť jak jsem psala výše, jedná se nyní již o zastupitelnou a genericky určenou věc, tudíž není důvod hledat nějakou konkrétní krabici, když jich má prodejce na skladě dostatek.

Prosím tedy o radu, jak se urychleně domoci plnění ze strany Alzy. Nemám dojem, že se jedná o tak složitý případ, aby bylo potřeba ho řešit tolik dní, naopak takové jednání mám za velmi neseriózní.


Produkt

Sluchátka Sony WH-1000XM5


Požadované řešení

Urychlené dodání zakoupeného zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2024 07:06, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

V tomto případě si však spotřebitel odstoupení od smlouvy nepřeje. Mimo výše uvedené platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží, jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2024 10:05, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Z naší strany byla již objednávka v pořádku vyřízená. Zákaznici jsme na základě jejího přání nabídli možnost dodání nového produktu (nikoliv ve stavu "rozbaleno") a čekáme tedy na její vyjádření. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 10:09, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 14:56, před 11 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.