Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Připojuji se k řadě stížností na obchod Smarty.cz. Využil jsem povánoční slevy na operační paměti od Kingston(odkaz na obrázek slevy https://ctrlv.cz/xJo9) na jejich webové stránce.
Objednávka a rezervace mi byla stornováná se sdělením, že "Rezervace byla zrušena z důvodu ukončení prodeje ze strany dodavatele".
Tato situace mě značně znepokojuje, zejména kvůli tomu, že obchod nabízí zboží, které není skladem, a tvrdí, že není k dispozici ani od dodavatele. Na základě mého vědomí o produkci výrobce tohoto zboží si myslím, že tyto informace jsou nepravdivé a prodejce se snaží z toho vymluvit.
Myslím si že se jedná o nekalou obchodní praktiku.
Kingston FURY Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL36 DIMM (2x16GB) RGB AMD EXPO
Dodání uvedeného nebo alternativního zboží
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.
Podle § 1734 OZ platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.
Pokud by však spotřebitel souhlasil s odstoupením od smlouvy, platí následující:
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v určené lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
bohužel v tomto případě skutečně došlo k velmi rychlému vyprodání zásob zboží.. Bohužel množství objednávek předčilo množství kusů možných k prodeji. V tomto případě se Velice omlouváme za komplikace a jako omluvu bychom Vám rádi nabídli slevový voucher v hodnotě 500,- který plně pokryje případné náklady na objednání jiného kusu zboží, který je aktuálně v nabídce.
Prosíme o zaslání emailu, na který můžeme zmíněný voucher uplatnitelný na našich stránkách www.smarty.cz zaslat. Platnost voucheru bude 60dní od vytvoření.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za komplikace.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.