Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.4.2015 jsem koupila synovi boty od firmy
VANS Store Prague - Palladium Obchod s obuví,dne 29.6.2015 jsem odnesla boty k reklamaci, protoze aby se za dva a pul mesice boty takto znicily, my prislo za tu cenu docela jako vada materialu a mohla jsem mu tedy boty koupit u vietnamcu...30 dni jsme cekali na vyrizeni reklamace a stanovisko: zamitnuti ,pry produkt nevykazuje materialove a ani vyrobni vady...tak tedy nevim jak se to mohlo udelat...dokonce me chteli presvedcit,ze syn ma spatnou velikost ...coz povazuji za drzost!!Syn byl pri kupovani bot se mnou.Take me prekvapilo, pri podani reklamace, ze mi zamestnanci rikali, ze mi to neuznaji- takze asi tam s timto chodi vice lidi....Hlavne zamitnuti reklamace jen na kusu papiru, zadny kontakt,jen podpis nekoho (nevim jakou zastava funkci)TOHLE JSOU PRVNÍ BOTY CO MŮJ SYN, KDY V ŽIVOTĚ ZNIČIL..Nesouhlasim s timto zamitnutim.Pokud by se nejednalo o materialovou vadu, byly by boty stale v poradku. Zvazuji, ze se obratim na COI a necham boty znalecky posoudit. Takove to jednani se mi vubec nelibi.
obuv VANS ERA (C L) Pewter/TW 7.5 US
Navrhuji tyto tři varianty:
1. vrácení obuvi prodejci a vrácení prodejcem poměrné části finančních prostředků a to ve výši min.80%.
2. poškozenu obuv si ponecháme, ale požadujeme navrácení 50% ze zaplacené ceny
3. výměna obuvi
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Odůvodnění zamítnutí reklamace se musí tedy vztahovat k vytýkané vadě a k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být spotřebitel na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitel vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně "modní" je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.