Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,koupily jsme si mobilní telefony v síti Euronics a hned nám byl nabídnut produkt pojištění "nahodilého poškození". paráda řekli jsme si když nám prodavačka líčila co vše se může lidem s dotykovým telefonem stát a jak to pojištovna proplatí když tyto poškození se na záruku samozřejmě nevztahují. No po pár měsících jsme při túře škaredě zmokly a batoh byl od bláta tak šel doma hned do pračky- ale naše telefony v něm zůstaly... no a tak jsme to nahlásili na pojistnou událost, telefony si převzali no ale za dva dny nám přišel e-mail že na toto se podle dodatku čl.10,33 pojištění z důvodu hrubé nedbalosti nevztahuje, holt jsme asi blázni co nelhali a řekli pravdu když jiní vědí co a jak a těm i přes úmyslné poškození škodu nahradí...
upozornit co nejvíce lidí, že mohou být touto nabídkou pojištění nemile zaskočeni..
|
Tweet |
V tomto případě hrají důležitou roli pojistné podmínky, které vymezují závazně mezi smluvními stranami podrobnosti vzniku, trvání a zániku pojištění, pojistnou událost, a hlavně výluky z pojištění a způsob určení rozsahu pojistného plnění a jeho splatnost.
Odkazuje-li pojistná smlouva na pojistné podmínky,seznámí s nimi pojistitel spotřebitele ještě před uzavřením smlouvy v souladu s § 2774 občanského zákoníku. Z uvedeného ustanovení občanského zákoníku jasně vyplývá, že spotřebitel musí být ještě před uzavřením pojistné smlouvy náležitě seznámen s pojistnými podmínkami, a to zejména s výlukami z pojištění (tedy výjimkami na něž se uzavřené pojištění nevztahuje).
Podstatné pro posouzení vzniku nároku na plnění z uzavřené pojistné smlouvy je, za jakých podmínek a jaký druh pojištění konkrétně byl mezi smluvními stranami uzavřen a zda byl spotřebitel náležitě o pojistných podmínkách před uzavřením smlouvy seznámen.
Pojišťovna uvádí obecně k tomuto druhu pojištění, že se jedná o pojištění náhodného poškození, které si lze sjednat při koupi nového mobilního zařízení a v případě, že jej spotřebitel neúmyslně poškodí, tak bude zařízení spotřebiteli bezplatně opraveno. Pokud by už oprava nebyla možná, dostane spotřebitel vyplacenou jeho hodnotu.
V případě, že by byly beze zbytku naplněny podmínky pro které měla společnost vyplatit pojistnou částku, měla by řádně odůvodnit své neplnění, jinak se ocitá v prodlení. V opačném případě by mohl spotřebitel zaslat společnosti předžalobní výzvu k plnění dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.