Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#7347Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

15 hodin 29 minut

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2015, před 9 lety

Marie Kubešová

Znění stížnosti

Zakoupený telefon Samsung Galaxy Fame 5.9 2014 mám pojištěný v této prodejně v Hranicích,2x jsem měla na telefonu opravu kterou hradila pojišťovna z důvodu pádu a sednutí na mobil.Vždy byl telefon řádně doložen a opraven,vše bylo v pořádku.Nyní jsem požadovala opravu v záruce,protože se telefon bezdůvodně vypíná.Oprava byla zamítnuta,bylo mně sděleno ,že tam není imei štítek. Dříve na telefonu byl a nikdy nebyl problém.Mám veškeré doklady na krabici imei,fakturu telefonu kde je imei ,smlouvu,ale nemůžu to nijak dokázat že tam byl.Jak mám prosím vás pokračovat.reklamaci mně zamítli, pojištění musím platit a telefon je v záruce a nejde.Telefon mám na splátky 11 splátek ještě mně zbývá 1 splátka 150,-, již měsíc jsem byla bez telefonu, ale splátku musím zaplatit ikdyž telefon nejde
Musela jsem ještě zaplatit polatek 386,- Kč za neuznanou reklamaci.


Produkt

Samsung Galaxy Fame


Požadované řešení

Požaduji uznat reklamaci i bez imei štítku,který dříve na telefonu byl.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2015 10:44, před 9 lety

Jestliže spotřebitelka reklamovala vadu věci v záruční době a popsala její projevy do reklamačního listu, měl by se prodávající v reklamačním řízení zabývat posouzením povahy reklamované vady (bezdůvodné vypínání telefonu). Pokud byla reklamace zamítnuta pouze z důvodu stržení samolepky, muselo by stržení být příčinou vzniklé vady, jinak reklamace nebyla vyřízena řádně. K předchozím ujednáním omezujícím nebo vylučujícím možnost uplatnit práva z vad (např. podmíněním zachováním samolepky) se nepřihlíží. Samolepka IMEI může sloužit k určení, zda se jedná o zakoupenou věc, nicméně toto číslo je možné získat i přímo z telefonu.

Ustanovení § 19 zákona o ochraně spotřebitele ukládá prodávajícímu povinnost reklamaci přijmout a vyřídit. Jedná se tedy o zákonnou povinnost a náklady na její splnění jdou k tíži prodávajícího a nelze je přenášet na spotřebitele.

Spotřebitelka nebyla povinná zaplatit poplatek za zamítnutou reklamaci a prodejce nebyl oprávněn tento poplatek po spotřebitelce požadovat. Jedná se o nezákonný postup společnosti. Argument, že spotřebitel zneužil svého práva, neboť reklamoval zboží neoprávněně, a způsobil tak obchodníkovi zbytečné náklady, neobstojí. Prodávající není oprávněn měnit v neprospěch spotřebitele jeho zákonná práva vyplývající z odpovědnosti za vady zboží, a to ani dohodou stran.

Řádné, tedy zákonné, plnění informační povinnosti ve vztahu k uplatnění práv z vadného plnění spotřebitelem dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitelka podat podnět k provedení kontroly pro podezření porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Státní dozorový orgán je oprávněn na základě jím provedené kontroly v provozovně podnikatele při zjištění porušení zákona o ochraně spotřebitele uložit pokutu ve správním řízení za zjištěný správní delikt.

Pokud by prodejce i po rozporování zamítnuté reklamace s výše uvedenou právní argumentací, trval na svém zamítavém stanovisku, které však musí být dle zákona o ochraně spotřebitele náležitě odůvodněno, aby bylo přezkoumatelné, doporučujeme spotřebitelce, aby si telefon převzala, pokud tak ještě neučinila a zvážila případné rozporování odůvodnění reklamace za pomoci znalce z oboru. Reklamované vady telefonu je vhodné se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat věc k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací(jízdné, poštovné, spotřebitelkou zaplacený a neoprávněně prodejcem vyžádaný poplatek za reklamaci).

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě dalších dotazů kontaktujte prosím naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.