Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.12.2023 jsem cestoval z Olomouce v 08:01 do Prahy hlavní nádraží vlakem EC 222. Zavazadlo kufr jsem uložil do prostoru k tomu určenému ve vagonu č.368 .Při odjezdu ze stanice Kolín cca v 10:00 hod.jsem šel na WC a zjistil jsem,že mé zavazadlo již zde není.Průvodčí událost zapsal a kufr hledal-nic nenašel.Společně s obsluhou pojízdného baru potvrdili,že ve stanici Pardubice kufr ještě zaregistrovali.Takže byl zcizen zřejmě v Kolíně.Volal jsem policii 158 kde jsme se dohodli na dalším postupu.Krádež jsem byl zaprotokolovat na stanici policie ČR Wilsonovo nádraží Praha. Krádeží mě vznikla škoda minimálně 15000,-Kč
Mám cestovní pojištění,ale to platí po překročení hranic ČR. Jsou pro tyto případy pojištěny i ČD?
Zaslat údaje možnosti řešení vzniklé situace a označit prostory pro ukládání zavazadel informačními cedulemi,že se zavazadla stávají cílem zlodějů.Na druhé straně zavazadlo nejde ani nikam jinam umístit.
|
Tweet |
Je-li s provozováním nějaké činnosti zpravidla spojeno odkládání věcí a byla-li věc odložena na místě k tomu určeném nebo na místě, kam se takové věci obvykle ukládají, nahradí dle § 2945 odst. 1 občanského zákoníku provozovatel poškození, ztrátu nebo zničení věci tomu, kdo ji odložil, popřípadě vlastníku věci.
Právo na náhradu škody musí spotřebitel uplatnit u dopravce bez zbytečného odkladu, nejpozději do patnácti dnů po dni, kdy se spotřebitel o škodě musel dozvědět.
Bylo-li právo na náhradu škody uplatněno včas, ale dopravce neplní dobrovolně, je vhodné zaslat mu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň provozovatel parkoviště upozorněn na možnost uhradit škodu bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.