Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#73479Svévolné navýšení ceny služby ČEZ - vytápění ***

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.01.2024, před rokem

jiří čížek

Znění stížnosti

Dobrý den,

dlouhá léta jsem klientem ČEZ, po zkušenosti, kdy se ČEZ podruhé neoprávněně pokusil vybrat zálohu na služby, které mi v tu chvíli už nedodával a především, kdy se svévolně rozhodl navýšit cenu za službu ČEZ vytápění, jsem se rozhodl, že tuto službu vypovím a t z důvodu změny obchodních podmínek, ze strany ČEZ. O této změně jsem se dozvěděl až z faktury, následně jsem telefonoval na infolinku ČEZ, kde mi bylo oznámeno, že jsem byl informován emailem. Na toto jsem odpověděl, že nevím o tom, že bych informaci o změně podmínek obdržel, třeba emailem. Na infolince mi řekli, že mám smůlu, protože mi email posílali, požádal jsem tedy ČEZ, aby mi toto doložili, jediné čeho jsem se dočkal, byla informace, že mi email byl zaslán někdy v říjnu. Požádal jsem tedy ČEZ, aby mi ten email poslali ještě jednou. ČEZ mi nic neposlal. Stáhl jsem si tedy výpověď ze služby, kde jsem zvolil důvod výpovědi změna obchodních podmínek, kde ČEZ nepožaduje doplatek za cyklus. Podepsanou výpověď jsem spolu s odůvodněním výpovědi odnesl na kontaktní místo ČEZ, kde neměli ani razítko k potvrzení. Nicméně, mám emailové potvrzení o předání výpovědi.
ČEZ mimo průzkumu spokojenosti sám komunikaci neiniciuje. Dnes jsem do schránky obdržel potvrzení o ukončení smlouvy č.*** s tím, že mám doplatit cyklus, v dopise chybí dokonce i částka, kterou po mně chce ČEZ doplatit, nevím zda chce cenu, na které jsme se dohodli nebo cenu, kterou si svévolně v rozporu s Obchodními podmínkami ČEZu sám navýšil. V Obchodních podmínkách je jasně uvedeno, že ČEZ mě musí o změně ceny informovat, přičemž já mám následně nárok odstoupit od smlouvy, přičemž zde není jakákoliv zmínka o doplácení jakéhokoliv cyklu.
V tuto chvíli to vidím tak, že ČEZ porušil své vlastní Obchodní podmínky, když mě neinformoval o změně ceny za službu a nyní mě sankcionuje za to, když já chci v souladu s Obchodními podmínkami smlouvu ukončit.


Produkt

ČEZ vytápění číslo smlouvy ***


Požadované řešení

Požaduji ukončení smlouvy k 31.12.2023 a to bez jakýchkoliv sankcí, Tzn. nedoplácení jakéhokoliv cyklu a navrácení rozdílu sjednané ceny a ČEZeem svévolně navýšené ceny už zaplacené splátky za službu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2024 14:04, před rokem

Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí ke druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána) s výjimkou zvýšení ceny z důvodu zvýšení regulované složky, jiného poplatku, daně atd., na něž dodavatel nemá vliv. Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší neregulovanou složku ceny, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.

Podle § 11a odst. 2 Energetického zákona platí, že změnu smluvních podmínek dodávek elektřiny nebo plynu je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti způsobem uvedeným ve smlouvě o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvě o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu. Součástí oznámení je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu.

Nesouhlasí-li tedy spotřebitel se změnou smluvních podmínek, je oprávněn bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti změny smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti změny smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence.

Pokud společnost tvrdí, že změna obchodních podmínek byla spotřebiteli řádně a včas zaslána, měla by být schopna tuto informaci také prokázat. Spotřebiteli však doporučujeme kontrolovat pravidelně svůj e-mail (včetně složky "spam" a "hromadné").

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 11:29, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.