Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes ráno jsem jela do školy z Mostu do Teplic. Mám koupenou měsíční jízdenku už od poloviny prosince. Můj studentský průkaz měl platnost do konce roku a nový jsem již objednala a i zaplatila. Stále jsem průkaz neobdržela, měla jsem sebou veškerá potvrzení, faktury, doklady o totožnosti, ale průvodčí byla neskutečně arogantní a nepříjemná, odmítala mě vůbec poslouchat. Křičela na mě na celý vlak, že jí to nezajímá, a že je to můj problém, jako kdybych mohla za to, že mi průkaz stále nepřišel. Paní chybí veškerá milost a soudnost. Donutila mě zaplatit celou jízdenku a vůbec jí nic jiného nezajímalo. Snažila jsem se jí vysvětlit, že za to nemůžu a měla jsem veškeré podklady, abych prokázala, že na studentskou slevu mám nárok. Kdyby aspoň paní nebyla nepříčetná, tak je to taky jiné...
Ráda bych dostala slevu na kterou mám nárok. Platím zbytečně další peníze navíc..
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Společnost na svých stránkách uvádí, že při kontrole jízdenek ve vlaku je nutné průvodčímu předložit platný průkaz ISIC nebo platný žákovský či studentský průkaz, bez kterých není možné využít slevu 50 %. Průkaz ISIC může být prodloužen jen revalidační známkou s logem ISIC.
Obecně je však potřeba prokázat totožnost (nárok na slevu) jakýmkoli důvěryhodným způsobem, který dle našeho názoru byl v tomto případě splněn. Jedná se o slevu ze zákona, proto se domníváme, že na ni spotřebitelka má nárok i v tomto případě.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.