Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Měl jsem kreditní kartu od GE Money - MoneyCard Gold. S kartou jsem měl několik problémů (celkem zásadních). O zrušení jsem tedy zažádal k 9.3.2015. Doplatil jsem zbývající dlužnou částku. Nedostal jsem žádnou písemnou zprávu o vyrovnání závazků (banka tvrdí, že dopis zaslala). Po cca 2 měsících jsem zjistil, že na kartě je veden nedoplatek ve výši cca 58 Kč.
Vznik nedoplatku jsem reklamoval - reklamace byla však zamítnuta. Dle vyjádření banky jsem požádal o zrušení karty k 9.3.2015 (karta byla k tomuto datu fyzicky znehodnocena), avšak banka má právo si účtovat poplatky až do zrušení karty (proběhlo k 9.4.2015). Protože na kartě byla nastavena promo akce - vedení zdarma při útratě nad 1000 Kč každý měsíc, nemohl jsem v průběhu od žádosti o zrušení tuto podmínku splnit a banka si tedy údajně oprávněně strhla poplatek za vedení karty.
Dle mého pohledu banka vytvořila nepřekonatelnou překážku ke splnění vlastní podmínky, přesto si však účtuje poplatek a zamítla podanou reklamaci proti tomuto postupu.
MoneyCard Gold
Navrácení poplatku za vedení a následné nutné doplatby z mé strany.
|
Tweet |
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Možnost výpovědi by v daném případě měla být podrobně upravena ve smlouvě či všeobecných obchodních podmínkách.
Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. To znamená, že do konce běhu výpovědní doby mají obě strany stále povinnost ze závazku plnit. Jestliže banka přestala již ke dni 9.3.2015 službu poskytovat a přesto si ještě celý další měsíc účtovala poplatek za vedení karty, jde takové jednání proti smyslu zákona.
O podmínkách, které mají za následek vznik, změnu nebo zánik práv či povinností, stanoví občanský zákoník v § 549 odst. 2 následující. Zmaří-li záměrně, aniž je k tomu oprávněna, splnění podmínky strana, které je nesplnění podmínky na prospěch, považuje se podmínka za splněnou. Jestliže nesplnění podmínky pro bezplatné vedení karty vniklo zaviněním banky, jde toto k její tíži.
Spotřebiteli doporučujeme upozornit banku na účinnost výše uvedených ustanovení zákona a požadovat vrácení uhrazeného poplatku.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.