Společnost


MONETA Money Bank, a.s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7349Neoprávněné poplatky u vedení karty, neinformování klienta, nesprávně řešená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2015, před 9 lety

Martin Pihera

Znění stížnosti

Měl jsem kreditní kartu od GE Money - MoneyCard Gold. S kartou jsem měl několik problémů (celkem zásadních). O zrušení jsem tedy zažádal k 9.3.2015. Doplatil jsem zbývající dlužnou částku. Nedostal jsem žádnou písemnou zprávu o vyrovnání závazků (banka tvrdí, že dopis zaslala). Po cca 2 měsících jsem zjistil, že na kartě je veden nedoplatek ve výši cca 58 Kč.

Vznik nedoplatku jsem reklamoval - reklamace byla však zamítnuta. Dle vyjádření banky jsem požádal o zrušení karty k 9.3.2015 (karta byla k tomuto datu fyzicky znehodnocena), avšak banka má právo si účtovat poplatky až do zrušení karty (proběhlo k 9.4.2015). Protože na kartě byla nastavena promo akce - vedení zdarma při útratě nad 1000 Kč každý měsíc, nemohl jsem v průběhu od žádosti o zrušení tuto podmínku splnit a banka si tedy údajně oprávněně strhla poplatek za vedení karty.

Dle mého pohledu banka vytvořila nepřekonatelnou překážku ke splnění vlastní podmínky, přesto si však účtuje poplatek a zamítla podanou reklamaci proti tomuto postupu.


Produkt

MoneyCard Gold


Požadované řešení

Navrácení poplatku za vedení a následné nutné doplatby z mé strany.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2015 11:30, před 9 lety

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Možnost výpovědi by v daném případě měla být podrobně upravena ve smlouvě či všeobecných obchodních podmínkách.

Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. To znamená, že do konce běhu výpovědní doby mají obě strany stále povinnost ze závazku plnit. Jestliže banka přestala již ke dni 9.3.2015 službu poskytovat a přesto si ještě celý další měsíc účtovala poplatek za vedení karty, jde takové jednání proti smyslu zákona.

O podmínkách, které mají za následek vznik, změnu nebo zánik práv či povinností, stanoví občanský zákoník v § 549 odst. 2 následující. Zmaří-li záměrně, aniž je k tomu oprávněna, splnění podmínky strana, které je nesplnění podmínky na prospěch, považuje se podmínka za splněnou. Jestliže nesplnění podmínky pro bezplatné vedení karty vniklo zaviněním banky, jde toto k její tíži.

Spotřebiteli doporučujeme upozornit banku na účinnost výše uvedených ustanovení zákona a požadovat vrácení uhrazeného poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2015 14:17, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.