Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, provedl jsem na internetu již stovky nákupu/prodejů ale až
nyní jsem se poprvé setkal s tím že eshop, po převzetí zboží k vrácení
do 14 dnů, odmítá vrátit finanční částku a zboží již taktéž nevrátil. Je to
již dva měsíce od doby kdy bylo mnou zboží vráceno. Poslední vyjádření které
mám, od eshopu,že mají málo času. Vyjádření proč peníze nebyly
vráceny, že bylo zboží zapnuto více než 5x a vrácenou částku by mi
krátili a navrhli 75%. Na což sem jim odepsal že to nemá na vrácení vliv,
v obchodě když si chci zboží prohlédnout fyzicky zboží lze zapnout i
desetkrát, a taktéž aktivaci samotného zboží lze provést dokola a
opakovaně. Eshop se mi již neozývá, i když na svých webovkách mají
napsáno že email čtou každých 15 minut. V současném stavu má eshop
jak peníze tak zboží. Jedná se o malou kameru a hodnota zboží je nad
10 000Kč Eshop se jmenuje mobilnireziser.cz a vlastní jej Bc. Jan Irber
IČ: 06036996 DIČ: CZ8505151930
DJI Osmo ACTION 4 Adventure Combo
Vrácení 100% ceny za vrácené zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Valdštejnova 752/60, 350 02 Cheb. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů ode dne převzetí zboží spotřebitel odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Podnikatel si však nemůže strhávat peníze za rozbalení či za zapnutí zboží, jelikož by měl předpokládat, že se spotřebitel bude chtít s povahou a vlastnostmi výrobku seznámit a dojde tak k rozbalení zboží, popř. i k jeho zapnutí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás informovala, že byla stížnost vyřešena vzájemným vyrovnáním. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl tuto informaci potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. S ohledem na vyjádření společnosti však uzavíráme stížnost s dosažením dohody.