Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, potřeboval bych poradit.
V květnu jsem dostal telefonát od konkurence O2 a nabídl mi výhodnou nabídku na neomezené volání ( něco jako FREE CZ u O2 ) za velice dobrou cenu měsíčně cca o 200 kč méně. Nabídku sem prozatím odmítl s tím, že se poradím u O2 a ozvu se. Byl sem v kamenné pobočce v Teplicích a tam mi bylo sděleno, že tyto tarify nedělají a že se mám ozvat na infolinku. Zavolal sem tedy na O2 a několikrát mě přepojili s tím, že všude mi bylo řečeno, že lepší tarif jak FREE CZ za 749kč mi nabídnout nemůžou, ačkoliv jsem u nich zákazníkem více jak deset let! Rozhodl sem se tedy o ukončení smlouvy, protože mi smlouva končila ke dni 24.6.2015 a nikdo mě telefonicky ani písemně nekontaktoval o prodloužení, dne 9.6.2015 jsem skrz operátora u konkurence smlouvu s O2 ukončil. Vše šlo dobře, u O2 mi byl tarif ukončen, číslo převedeno a nyní mi běží nový tarif. Dne 23.7.2015 mi přišel dopis od O2, že mám zaplatit smluvní pokutu 3,315,60 kč a za co? Smlouva byla zrušena 15 dní před vypršením starého závazku, nevidím v tom problém, tohle jednání mi přijde dost nefér, nejen že mi nešli vstříc s tarifem jako dlouholetému klientovi, ale taky mi naúčtují pokutu, která se mi absolutně nevyplatí, to bych pryč od O2 nešel. Po telefonu mi bylo sděleno, že žádnou pokutu platit nebudu, takže tento postup nechápu. Děkuji za radu, Kratochvíl.
tarif u O2, ukončení smlouvy, smluvní pokuta
Stornovat smluvní pokutu
|
Tweet |
Pro posouzení tohoto případu je důležité, zda bylo v konkrétní smlouvě spotřebitele ujednáno automatické prodlužování smlouvy na dobu určitou, tzv. prolongace. Pokud ano, je vždy zapotřebí ze strany spotřebitele včas odstranit automatické prodloužení smlouvy jeho aktivním jednáním v souladu s informací, která by měla být obsažena na zasílaném vyúčtování za poskytnuté služby, aby nedocházelo k jejímu automatickému prodloužení a následně k potřebě jejího zrušení, což se zřejmě v tomto konkrétním případě stalo a z tohoto důvodu zřejmě byla automaticky operátorem vyúčtována smluvní pokuta,i když smluvní vztah mezi operátorem a spotřebitelem byl v té době již ukončen.
Podle § 63 odst. 10 zákona je operátor povinen informovat spotřebitele předem nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu, a to způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování. Podle § 63 odst. 8 zákona jsou však neplatná smluvní ujednání, která by obsahovala takové podmínky a postupy pro ukončení smlouvy, které jsou odrazující od změny poskytovatele služeb elektronických komunikací.
Dle § 63 zákona o elektronických komunikacích v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran může být uložena pokuta, která však nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Vzhledem k tomu, že podmínkou pro vystavení kódu k přechodu k jinému operátorovi je nezbytné řádné ukončení stávající smlouvy, neboť teprve poté je společnost povinná předat spotřebiteli kód potvrzující ukončení smluvního vztahu, lze dovodit, že v tomto konkrétním případě byla smlouva s původním operátorem řádně ukončena.
Hezký den, nejednalo se o záměr, ale o chybu, kdy v době výpovědní lhůty byl závazek automaticky prodloužen z důvodu nezrušení auto-prolongace. Pokutu jsem nyní stornoval.
Do budoucna se doporučím obrátiti přímo na O2 – předejdete tím prodlení.
Václav Brožek, Guru pro Social Media
Dobrý den,
děkuji za rychlé vyřízení žádosti. Prosím o písemné vyrozumění o stornu smluvní pokuty na adresu mého trvalého bydliště, Kratochvíl.
Dobrý den,
,áte-li zájem, můžeme vám toto potvrzení zaslat na email – stačí uvést, na jaký máme zaslat.
Václav Brožek, Guru pro Social Media
Prosím zašlete potvrzení na email: mk.group@seznam.cz děkuji, Kratochvíl
Hezký den, potvrzení zasláno.
Václav Brožek, Guru pro Social Media
Spotřebitel má nyní možnost přidat hodnocení ke stížnosti a celou ji uzavřít.
Spotřebitel nevyužil možnosti přidat hodnocení případu. Z výše uvedeného však vyplývá, že strany dosáhly kýžené dohody, stížnost tedy uzavíráme.