Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stejný příběh jako tady již v řešení od pana Jana Čajka,
26. 12. 2023, 13:00 Email o potvrzení zatím jen REZERVACE zboží na prodejně, dokonce se jedná i o stejný produkt:
Kingston FURY Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL36 DIMM (2x16GB) RGB AMD EXPO
27. 12. 2023, 10:39 Potvrzení přijetí úhrady objednávky - tímto se "rezervace" změnila na objednávku a zaplacení došlo k uzavření kupní smlouvy
27. 12. 2023, 14:46 Stornovali jsme REZRVACI - Rezervace byla zrušena z důvodu ukončení prodeje ze strany dodavatele
Opět toto není pravda a lež přímo do tváře jelikož ve všech jiných internetových obchodech toto zboží je dostupné a i nadále v prodeji. Dále rezervace byla uskutečněna na fyzické zboží na prodejně, tudíž při "rezervaci" muselo být skladem a nepřišel by mě email o potvrzení této rezervace, kdyby tato skutečnost byla jiná. Email od zrušení rezervace přijde až hodiny po uskutečnění platby (uzavření kupní smlouvy) - předpokládám, že email přišel až když přišlo na expedici zboží. Dále jsem se ptal v online poradně přímo na stránkách ohledně mého problému a bylo mi řečeno, že zboží není skladem a již není nadále v prodeji... tudíž opět jiný důvod než mi bylo sděleno emailem a zboží se při tom nadále prodává jinde dále. Takže už tu za mě jsou 3 nepochopitelné scénáře.
Není mi jasné jak nejenom, že tímto porušují své obchodních podmínky (v odstoupení od kupní smlouvy ani "zboží co není skladem" nebo "zboží od dodavatele" NENÍ JAKO UVEDENÝ DŮVOD k tomuto jednání) ale i přímo odstupují od kupní smlouvy s lživým důvodem a bez nabídnutí řešení. Jak v emailu tak v chatu mi nebylo nabídnuto ani řešení situace, kompenzace škody nebo jaký-koliv férový přístup.
Kingston FURY Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL36 DIMM (2x16GB) RGB AMD EXPO
Řečení pravdy proč tento problém nastal, uznání chyby a nějaké práci na jejím řešení. Vždyť možností je více jak postupovat: uskutečněná sleva na jiné zboží, nabídnutí podobného produktu se podobnou slevou, kupón na nákup... férový přístup k situaci a ne strohé odepisování, že toto není jejich chyba jen ukončení komunikace
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se tedy, že v tomto případě je smlouvu možné splnit. Spotřebitel tak dle našeho názoru může trvat na dodání objednaného zboží.
Jestliže však spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Smarty CZ a.s., Olivova 2096/4, Nové Město, 110 00 Praha 1. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
bohužel v tomto případě skutečně došlo k velmi rychlému vyprodání zásob zboží.. Bohužel množství objednávek předčilo množství kusů možných k prodeji. V tomto případě se Velice omlouváme za komplikace a jako omluvu bychom Vám rádi nabídli slevový voucher v hodnotě 500,- který plně pokryje případné náklady na objednání jiného kusu zboží, který je aktuálně v nabídce.
Prosíme o zaslání emailu, na který můžeme zmíněný voucher uplatnitelný na našich stránkách www.smarty.cz zaslat. Platnost voucheru bude 60dní od vytvoření.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za komplikace.
Děkuji za řešení případu, omluvu a jeho objasnění.
Přikládám email: petrlanda97@seznam.cz
Dobrý den, velice nás mrzí komplikace s dodání zboží. Kupní částka za objednávku Vám již byla vrácena v plné výši. bohužel v tomto případě skutečně došlo k velmi rychlému vyprodání zásob zboží.. Bohužel množství objednávek předčilo množství kusů možných k prodeji. V tomto případě se Velice omlouváme za komplikace a jako omluvu bychom Vám rádi nabídli slevový voucher v hodnotě 500,- (300 + 200) který plně pokryje případné náklady na objednání jiného kusu zboží, který je aktuálně v nabídce. Prosíme o zaslání emailu, na který můžeme zmíněný voucher uplatnitelný na našich stránkách www.smarty.cz zaslat. Platnost voucheru bude 30dní od vytvoření. Děkujeme za pochopení a omlouváme se za komplikace.
petrlanda97@seznam.cz
Dobrý den,
vouchery byly vystaven k dnešnímu dni. V jedné objednávce lze využít několik voucherů.
S pozdravem
Žádáme spotřebitele o potvrzení, že vouchery na byly na e-mail skutečně zaslány, případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení: