Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24. 4. jsem si na eshopu www.nejprotebe.cz našla svatební šaty. Protože jsem měla nějaké doplňující otázky, kontaktovala jsem mailem majitelku, se kterou jsme se na všem dohodly e-mailem, včetně objednávky a byly mi doručeny šaty. Platila jsem převodem. Přišly ale jiné šaty, než jsem si objednala, proto jsem zaslala el. odstoupení od smlouvy a šaty zaslala zpět. Na to mě majitelka obchodu kontaktovala s omluvou a šaty mi vyměnila za správné. Tentokrát však neseděla velikost, opět jsem zaslala šaty zpět a sepsala odstoupení od smlouvy emailem, ve lhůtě 14 dnů. Od té doby mi eshop dluží peníze za objednané šaty, paní majitelka po několika urgencích a výmluvách (nemocný syn, dovolená) napsala, že celou věc prověří u účetní. Toto se opakovalo asi 2x, ale peníze nedorazily. Následovaly další urgence z mé strany. Paní Kadlecová se omluvila a poslala printscreen z banky 15. 7. s tím, že platbu právě odeslala. Peníze stále nemám. Už jsem zaslala další 3 emaily s tím, že peníze nedorazily, avšak bez odezvy. Z celého jednání mám jen pocit, že paní Kadlecová mlží, kdyby peníze odeslala, tak jsou dávno na účtu, žádná tuzemská platba nejde 14 dnů. S takovým přístupem jsem se ještě nesetkala. Částka je 2589 Kč. V balíku faktura u zboží přibalena nebyla.
Svatební šaty
Jediné řešení je okamžité vrácení peněz na bankovní účet, který má paní Kadlecová k dispozici.
|
Tweet |
Spotřebitelka má v případě nevhodně zvolené velikosti zakoupených šatů možnost využít specifický postup daný občanským zákoníkem pro spotřebitelské smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), a podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat (§ 1818 zákona). Spotřebitel má právo v případě distančního prodeje zboží odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu a bez sankce.
Využije-li spotřebitelka tohoto práva považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitelka v jejím průběhu odešle podnikateli písemné oznámení, že od uzavřené smlouvy odstupuje. Zakoupené zboží je spotřebitelka povinna do 14 dnů od této chvíle vrátit prodejci zpět zpravidla na své náklady (výjimka je popsána níže), opět prokazatelně nejlépe doporučeně s dodejkou, a ve stejné lhůtě musí spotřebiteli dorazit plná kupní cena zakoupeného zboží, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli. Prodejce má tedy pro vrácení peněžních prostředků, včetně nákladů na dodání, lhůtu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, pokud ovšem zboží v této lhůtě nebude vráceno či odesláno spotřebitelem, lhůta se prodlužuje.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce dopisu o odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Podle § 1832 odst. 1, 2 občanského zákoníku musí prodejce vrátit celou částku, kterou od spotřebitele na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli, ovšem pouze do výše nejnižší ceny jím nabízené dopravy (nepočítá se osobní odběr). Peněžní prostředky vrací stejnou formou, jakou bylo placeno, případně v jiné formě, kterou spotřebitel odsouhlasí nebo která pro spotřebitele neznamená náklady navíc.
Podle ustanovení § 1832 odst. 3 občanského zákoníku náklady spojené s navrácením zboží zpět prodejci nese spotřebitel, ledaže spotřebitel před uzavřením smlouvy nebyl žádným způsobem informován o povinnosti je hradit (např. formou internetových stránek internetového obchodu). V takovém případě by šly za provozovatelem obchodu.
Co se týče obav spotřebitelky ohledně vrácení peněžních prostředků po odstoupení od kupní smlouvy, je třeba dodat, že pro takový případ je třeba aplikovat ustanovení občanského zákoníku o prodlení dlužníka (prodejce), kdy nesplněním své povinnosti vrátit zaplacené peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, by se podnikatelka ocitla v prodlení a spotřebitelka by mohla požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení od kupní smlouvy, rovněž i doklady prokazující navrácení zakoupeného zboží, dobře uschovala.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Dobrý den, prosím, slečna Nárožná mi již potvrdila připsání platby za navrácené šaty na svůj účet.
Platba byla zaslaná už včera. Jednalo se o omyl, mou chybu, za kterou jsem se zákaznici omluvila.
Vše je v pořádku. Děkuji za upozornění a přeji hezký den. V. Kadlecová
Hodnocení:
Komentář: Vše bylo ze strany eshopu Nejprotebe.cz vyřešeno obratem. Platba byla připsána na účet v plné výši.