Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#73517Neuznaná 3 reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2024, před rokem

Martin Červenka

Znění stížnosti

Dobrý den, vlastním zakoupený telefon Google pixel 6 Pro v Mironet.cz(telefon jsem odkoupil, od firmy kamaráda a mám kupní smlouvu a fakturu). Když, jsem telefon reklmoval poprvé, měl být vyměněn za novou swap jednotku a to se nestalo, byl jen opraven (jiné IMEI). Druhá reklamace, nekvalitní oprava a žádné žádné další informace a protokoly ze servisu jsem neviděl a prý mi je nemůžou ukázat a ani říct v jakém servisu přístroj byl(jen v jednom případě, jsem byl o vyřízení reklamace informován v ostatních, jsem musel volat). Třetí reklamace(zamítnuta),ze dne 8.12. se týkala nekvalitní opravy(špatně nalepeného displeje, viditelně na levé straně je níž, než na pravé) a byla podána hned při vyzvednutí z reklamace č.2 s požadavkem na odstoupení od smlouvy.


Produkt

Google pixel 6 Pro Původní IMEI: ***


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz, vzhledem ke ztrátě důvěry v zakoupený přístroj.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2024 09:33, před rokem

Jelikož spotřebitel v popisu stížnosti uvádí, že telefon zakoupil "od firmy kamaráda", nejsme si zcela jistí, zda se bude jednat o vztah spotřebitele a podnikatele. Jestliže by se totiž jednalo o koupi telefonu na IČO, vztah by se tak nejspíše neřídil spotřebitelským právem, tzn. že ustanovení na ochranu spotřebitele by se v takovém případě nepoužila a vztah mezi podnikateli by se řídil především smlouvou.


Pokud se jedná o vztah spotřebitele a podnikatele:

K opětovnému výskytu vady/většímu počtu vad:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

K jinému IMEI a vadné opravě telefonu:
Pokud by došlo ke ztrátě původního telefonu v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nový IMEI taktéž však může znamenat výměnu za nový kus, což by bylo řádným vyřízením reklamace.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Dle § 2170 odst. 1 občanského zákoníku prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. Jestliže prodávající neodstraní vadu v souladu s § 2170 odst. 1 občanského zákoníku, může kupující požadovat přiměřenou slevu či od smlouvy odstoupit dle § 2171 odst. 1 téhož zákona.

Tedy i v případě špatně nalepeného displeje v rámci reklamace se nejedná o řádně vyřízenou reklamaci a spotřebitel může od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 12:57, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.