Společnost


Avast Software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#73518Nevrácení platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2024, před rokem

Miroslav Knotek

Znění stížnosti

Chtěl jsem si zakoupit vyšší verzi antivir. programu - platbu jsem provedl bankovním převodem přímo prostřednictvím programu AVG dne 26.9.2023, bohužel jsem omylem zadal špatný email takže nemám aktivační kód který byl tehdy odeslán na neexistující email. Na tuto moji chybu jsem několikrát upozornil fy. AVG s prosbou o vrácení peněz zpět na můj účet, prostřednictvím jejich webových stránek nebo emailem se zasláním údajů o provedené platbě. Firma AVG ani jednou nereagovala a činí tak dodnes, veškeré pokusy o kontakt jsou s nulovou reakcí fy. AVG.


Požadované řešení

Reakce by měla vypadat tak, že vůbec nějaká bude, nejlépe s vrácením peněz zpět na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2024 09:36, před 12 měsíci

Společnost AVG Technologies CZ s.r.o., kterou spotřebitel označil za subjekt, dle dostupných informací již neexistuje. Značka AVG nadále však funguje a provozovatelem internetových stránek avg.com je společnost Avast Software s.r.o., proto jsme tuto společnost jako subjekt označili.

Veškeré podmínky vrácení peněžních prostředků a pokyny nalezne spotřebitel na webové adrese: https://support.avg.com/SupportArticleView?l=cs&urlname=avg-refund-request. Další informace k aktivačnímu kódu je možné dohledat zde: https://support.avg.com/SupportArticleView?l=cs&urlname=retrieve-avg-account-activation-code.

Pokud spotřebitel společnost informoval o zadání špatného e-mailu a následně požádal o vrácení peněžních prostředků ve stanovené lhůtě (dle odkazu viz výše do 30 dní od nákupu), je společnost povinna peněžní prostředky spotřebiteli vrátit. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Preventivně i může spotřebitel, přes výše uvedené, smlouvu vypovědět společně s žádostí o odstranění osobních údajů o spotřebiteli z databáze podnikatele, a to nejlépe doporučeně a s dodejkou, aby spotřebitel měl v ruce pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uschovat její kopii. Výpovědí smlouvy nedochází k uznání existence smlouvy, tu lze i nadále rozporovat.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- email: customerservice@avast.com,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00,
- kontaktní formulář: https://support.avast.com/cs-cz/contact/sales_other_general_pc_avast-premium-security#pc.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 12:58, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.