Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#73540Neuznání reklamace Apple MacBook Air 13

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2024, před rokem

Bronislav Byrtus

Znění stížnosti

Dobrý den.

Prosím o radu. Dostal jsem se do problému s vyřízením reklamace mého MacBooku. U CZC jsem počítač koupil 3.9.2023 a dne 21.12.2023 jsem počítač odvezl zpět na pobočku do Brna, skrze čáry na obrazovce po zapnutí. POčítač byl využíván pouze v domácí kanceláři na běžnou administrativní práci. U předávání nebylo zjištěno žádné poškození a to bylo i zapsáno do protokolu + já i pracovník máme vyfocený počítač. Nyní mě došla informace SMS zprávou, že reklamace byla vyřízena (nic víc). Volal jsem proto na jejich infolinku, kde mi bylo řečeno, že reklamaci neuznávají protože došlo k mechanickému poškození.... Když jsem paní řekl, že s výsledkem nesouhlasím řekla mi ať si udělám znalecký posudek. S komunikací po telefonu jsem nebyl spokojen a tak jsem vyrazil na pobočku do Brna, kde je nachystán počítač. Tam si mě převzal vedoucí pobočky a s úsměvem mi řekl to stejné co paní v infolince + pokud se mi to nelíbí můžu se obrátit na ČOI nebo soud s dovětkem, že nemám šanci na úspěch. Zeptal jsem se ho jaké tam může být mechanické poškození když ten Mac prohlíželi je vyfocen z mé strany i jeho a nic tam vůbec není. Odpověděl ve stylu, apple to tak napsal a pro nás to tak je.S počítačem nic dělat nebudou a bude tam ležet dokud si ho nevyzvednu.


Já si fakt nevím rady co teď dělat. Cítím se jak znásilněnej. Ten počítač nikdy nespadl nikdy necestoval, jen byl na stole doma v kanceláři. A nějaký člověk tvrdí něco co není absolutně pravda. Ještě navíc u firmy od které jako jediné odebíráme veškeré IT vybavení.

Můžete mi prosím poradit co mám dělat? Opravdu je nyní na řadě soud?

Děkuji.


S přáním pěkného dne

Bronislav Byrtus


Produkt

NB Apple MacBook Air 13, kód 304120 ,


Požadované řešení

Oprava nebo výměna. Nechci peníze, chi zboží které jsem si objednal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2024 20:23, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže by došlo k poškození během reklamačního řízení, platí následující:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.