Společnost


Vinted s.r.o.

Počet nahlášených stížností:208
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#73543Špatné jednání s prodávajícími

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2024, před rokem

Vlaďka Keprt

Znění stížnosti

dobrý den, tímto bych ráda zadala stížnost,
jak jsem již četla tady stížnosti, je to velmi časté u této společnosti. Prodávala jsem na tomto servru věci po sobě, mých dětech, kamarádkám. Nepotřebné věci a vždy jsem byla ráda, že se věci prodali za jakoukoliv cenu.

v prosinci jsem vkládala věci z mého šatníku a bylo mi oznámeno, že je prodávaná mikina neoriginální, což jsem ani nevěděla, zakoupila jsem ji na vinted, mám vše ofocené a vše mohu doložit, nikdo se se mnou nebavil a blokovali mi účet do 29.12.2023. Nemohla jsem nic jiného dělat, respektovala jsem toto rozhodnutí. ačkoliv jsem měla zájem cokoliv řešit, ze strany Vinted nebyl žádný vstřícný krok.

29.12. mi účet odblokovali, já smazala vše, co jsem prodala po velkém množství oblečení, rozdala a dala do prodeje oblečení po mně, vše jsem řádně doložila, štítky, prvky originality, vzápětí mě kontaktovali, že mé fotky jsou nekvalitní. Vše jsem opět nafotila, aby s ničím nebyl problém, datacode. Všechno oblečení potvrdili jako originální. Když chtěla jedna paní vidět oblečení oblečené, opět jsem nafotila a dohrála do nabídky.
po dohrátí mi bylo opět doručeno upozornění,že fotografie, dříve již schválené, potvrzená originalita, že jsou nekvalitní.
Opět jsem vše přefotila a vyjádřila se u obou mikin. U jedné se mi omluvili, že je zřejmě chyba na jejich straně a u druhé mi přišlo, že mi blokují účet.

podmínky tohoto servru se změnily, nyní si společnost Vinted bere za pojištění peníze, ale nikdy když je jakýkoliv problém, nic nevyřeší, jediné, co může kupující, věc vrátit prodávajícímu, ale uhradí dopravu. Tyto částky se postupně zvyšují, vybírají si od kupujících vlastně peníze a několikrát se mi již stalo,že s převodem na účet bývají problémy. Také se mi stalo, že jsem čekala i týden na své peníze.

problém nastává také v momentě,kdy kupující chce vrátit zakoupený předmět, popřípadě si jej nevyzvedne ve většině případů chodí věc úplně jinam, kde bydlím, i klidně 10,15km vzdálené od místa odeslání, popřípadě kde bydlíte, což je třeba v Praze i hodina cesty. Když jsem si balíček nestihla vyzvednout vrácenou věc jsem již nikdy neobdržela zpět.

Značné problémy jsou i v momentě, kdy se vám balík ztratí, protože vzniká škoda jak u kupujícího, tak i u prodávajícího.

Veškeré printstreeny jsem si řádně uložila, osobně se mi nelíbí, že se mnou jednali jako s nějakým podvodníkem,je evidentní, že můj účet blokovali neoprávněně, sami několikrát potvrdili oridinalitu oblečení, které prodávám.

Také je velmi zvláštní, že tato společnost obchoduje na území ČR, ale sídlo společnosti je mimo ČR. v častých případech s vámi komunikují anglicky.Než aby řešili následný problém a vystupovali jako společnost, která má zájem, aby vše fungovalo, tak vás zablokují. Používají vaše finanční prostředky,

Můžete mi poradit, jak mám postupovat, tuto záležitost beru vůči mé osobě jako velkou křivdu.

v komunikaci jsem byla velmi vstřícná, opakovaně jsem dokládala další a další fotografie, prvky originality, uváděla jsem, že mi originalitu několikrát potvrdili, ale vůbec se mnou nikdo nediskutoval.


Požadované řešení

ráda bych se se společností domluvila, vše si vyjasnila, chci obnovu mého účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2024 09:57, před 12 měsíci

K blokaci:
Dle bodu 12.1 obchodních podmínek společnosti si Vinted s.r.o. vyhrazuje právo dle svého uvážení omezit používání stránek a stanovit podmínky takového omezení (tj. částečný či úplný zákaz používat stránky), uložit různé druhy sankcí (např. varování) či blokovat přístup uživatele na stránky, a to včetně zrušení jakéhokoliv uživatelského účtu, který byl na stránkách registrován, a zakázat uživateli opětovnou registraci na stránkách za účelem jejich používání.

Dále společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že v případě, že společnost uplatní svá práva podle bodu 12 a dotčený uživatel nebude s rozhodnutím společnosti souhlasit, může se takový uživatel na společnost obrátit prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1).

K převodu z Vinted peněženky:
V obchodních podmínkách společnosti je mimo jiné stanoveno, že pokud uživatel dosáhne limitních hodnot v rámci procesu Poznej svého zákazníka (KYC), nebo pokud bude mít poskytovatel platebních služeb podezření, že se uživatel podílí na potenciálně podezřelé nebo podvodné činnosti, bude možnost převodu pozastavena do doby, než uživatel úspěšně absolvuje kontrolu v rámci procesu KYC. Za účelem kontroly identity může být Uživatel požádán o poskytnutí doplňujících informací (jako je kopie cestovního pasu, občanského průkazu, řidičského průkazu nebo výpisu z bankovního účtu) dle požadavků Poskytovatele platebních služeb.

Více informací ke kontrole KYC nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.vinted.cz/help/111.

Dle dostupných informací:
- lze na účet z "vinted peněženky" převést pouze peníze z dokončených objednávek – nikoliv ty ze sekce „očekávané platby“,
- minimální částka pro převod na účet je 10 Kč,
- peníze lze převést pouze na bankovní účet,
- pokud je nutné absolvovat kontrolu totožnosti, výběr peněz bude pozastaven až do chvíle, než kontrolou totožnosti (KYC) kupující/prodávající projde.

V některých případech taktéž může dojít ke zrušení převodu z důvodu nesprávně zadaných bankovních údajů. Více informací o převodu na účet z "vinted peněženky" nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.vinted.cz/help/418/73-prevod-na-ucet-se-nezdaril?access_channel=hc_topics.

Ke ztracenému balíku:
Jestliže zásilka nedorazila, doporučujeme spotřebiteli nahlásit problém přímo v konverzaci s prodávajícím společně s podáním žádosti o vrácení peněžních prostředků, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. Objednávka by tak měla být pozastavena, dokud žádost nebude ze strany společnosti posouzena. V žádosti je vhodné uvést:
- celé jméno,
- adresu,
- adresu pro doručení objednávky (tj. výdejna / výdejní box / adresa domů),
- očekávané datum doručení,
- číslo pro sledování,
- datum reklamace ztracené zásilky (tj. aktuální datum),
- popis objednávky.

Celou situaci by následně měla společnost prošetřit, popř. předat problém k vyřízení přepravci.

Podle bodu 8.1.1. obchodních podmínek společnosti také platí, že jakmile bude předmět potvrzen jako ztracený během přepravy, bude prodávajícímu na stránkách společnosti Vinted vyplaceno odškodné (limity odškodného pro prodávající jsou uvedeny zde: https://www.vinted.cz/help/1018). Společnost Vinted pomůže prodávajícímu s procesem odškodnění a sdělí mu, zda musí učinit nějaké kroky nebo poskytnout nějaké informace a jaké lhůty musí dodržet. V případě sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy se budou za správné považovat informace poskytnuté přepravní společností, dokud uživatel v řádném termínu neposkytne společnosti Vinted důkazy potvrzující opak.

Jestliže tedy spotřebitel postupoval dle pokynů společnosti a prokázal, že zásilka nebyla doručena na zvolené výdejní místo, měla být objednávka pozastavena a následně mělo dojít k navrácení peněžních prostředků. V opačném případě by se mohlo jednat i o bezdůvodné obohacení.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V případě, že předmět neodpovídá popisu je možné se s prodávajícím domluvit na řešení, popř. i využít vrácení zásilky tzv. po vlastní ose. Více informací k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.vinted.cz/help/469.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li společnost na e-maily či kontaktní formuláře, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude adresován společnosti Vinted s.r.o., Zenklova 32/28, 18000 Praha.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti ohledně "ochrany kupujícího", může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 12:52, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.