Počet nahlášených stížností: | 98 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
V listopadu jsem přes eshop koupila šaty za 2799,-. Vrátila jsem je, ale nestihla jsem lhůtu 14 dnů (bylo to 15), žádali po mně ještě 90 kč na poštovné, aby mi šaty zaslali zpět. Ty jsem poslala, poté se již neozvali, tak jsem jim psala, prý šaty hned pošlou. Bohužel nevrátili ani šaty, ani peníze. Minulý týden jsem jim ještě psala, že je žádám o vyřešení situace, že to budu muset poté řešit jinak. Bohužel žádná reakce.
ewomen.cz
Raději bych, kdyby mi vrátili peníze, ale když mi vrátí šaty, budu spokojená.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Pokud lhůta pro odstoupení od smlouvy již uplynula, zůstává spotřebiteli právo zboží reklamovat, pokud je vadné nebo neodpovídá popisu.
Pokud společnost měla zboží zaslat zpět ale neučinila tak, je vhodné ji vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.