Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Vážená paní, pane,
Obracím se na vas s žádostí obnovení mého telefonního čísla. Používám britské číslo a ve Velké Británii momentálně žiji. Nedopatřením jsem si zapomněl dobít kredit ve Vámi požadované lhůtě na mé telefonní číslo. To mě následně bylo Vaším mobilním operátorem společnosti O2 zrušeno. Moje telefonní číslo používám 20 let a je pro mne velmi důležité pro soukromou komunikaci s lidma a různými veřejnými institucemi, mimo jiné ho používám pro dvoufázové ověření.
Proto se na vas obracím s žádostí a prosbou o obnoveni mého stávajícího mobilního telefonního čísla.
Předem děkuji za pochopení a kladné vyřízení mé žádostí.
Moje číslo *** a sériové číslo SIM karty ***.
Předplacená SIM karta
Obnova mého původního čísla.
|
Tweet |
V tomto případě si nejsme zcela jistí, zda se jednalo o předplacenou kartu O2, ale vzhledem k obdobným stížnostem, které v rámci naší služby evidujeme, to budeme předpokládat.
Platnost předplacené karty je podle informací uvedených na webu společnosti 12 měsíců od posledního dobití. Když během této doby spotřebitel alespoň jednou kartu nedobije, karta se zablokuje a telefonní číslo může být znovu použito na jiné kartě. O blížícím se konci platnosti karty a nutnosti dobít si kredit by měl být spotřebitel předem informován SMS zprávou.
Pokud spotřebitel nebyl předem informován o nutnosti dobití kreditu a spotřebitel nenabil kartu včas a došlo tak k zablokování telefonního čísla, mohl by dle našeho názoru spotřebitel požadovat navrácení do původního stavu a tedy obnovení telefonního čísla i se zbylým kreditem.
Pokud však byl spotřebitel řádně a včas informován a přesto kredit nedobil, domníváme se, že zrušení telefonního čísla je možné. Společnost by v takovém případě neměla povinnost telefonní číslo obnovit, avšak z důvodu zachování dobrých vztahů tak může učinit.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den,
mrzí mě, že k tomuto došlo, avšak ověřila jsem Vaši SIM a platnost předplacené karty expirovala k 1.12.2023, a v tuto chvíli tedy již není možné číslo obnovit. O nutnosti dobití kreditu jsme Vás opakovaně informovali SMS zprávou již od 10.10.2023. Jelikož k dobití kreditu umožňujícímu prodloužení platnosti karty nedošlo. karta byla definitivně zrušena.
Hana Šotkovská,O2 Guru pro Social Media
O2 Czech Republic
Vážená paní Šotkovská,
opakovaně jste mě informovali, ale na simkartě, kterou jsem měl vypnutou.
V minulosti jsem Vam poskytl mé další kontaktní údaje, tak nerozumím, že jste mě neinformovali třeba na emailu.
Děkuji.
S pozdravem,
Homola
Dobrý den, jelikož předplacená karta je považována za anonymní službu, standardně jsou veškeré informace a upozornění zasílány formou SMS a kontaktní email slouží primárně pro přihlášení do Moje O2. V případě expirace SIM karty se pak jedná o automatický proces, kdy o blížící se exspiraci jsou zákazníci upozorňováni sérií SMS, zasílaných v 7 denním intervalu. Zároveň také nemáme možnost ovlivnit, zda je karta aktivně využíváná ze strany zákazníka a zda tak na ni bude možné notifikace doručit. Je mi líto, ale v rámci obnovy služby vám vzhledem k době, která již uplynula od zrušení karty, nemáme možnost vyhovět. Hana Šotkovská,O2 Guru pro Social Media O2 Czech Republic
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Bohužel společnost O2 mi nevyšla vstříc a číslo mi zrušili.
Dobrý den, mrzí mě, že k této situaci došlo, avšak vhledem k době, která uběhla od data expirace do data podání této stížnosti, opravdu nemáme možnost vyhovět Vašemu požadavku pro obnovení SIM. Hana Šotkovská, O2 Guru pro Social Media O2 Czech Republic
Mě ta situace velmi mrzí a je to jak kdybych ztratil část mé české identity.
Zvláštní, ze číslo po 3 měsících stále hlásí, že neexistuje. Věřím, ze kdyby byla vůle, tak by všechno šlo, bohužel asi pro Vás nejsem tak zajímavý zákazník.
Dobrý den, také nás mrzí, že k této situaci došlo a přišel jste tak o své telefonní číslo, které jste po dlouhá léta využíval. Dodržujeme však standardní postupy, kdy tyto procesy již není možné zvrátit. Je pak běžné, že číslo se nachází v karanténě minimálně na půl roku, aby se tak minimalizovaly situace, kdy by mohl být nový uživatel čísla kontaktován neznámými osobami či institucemi, u kterých bylo toto číslo hlášeno jako kontaktní. Hana Šotkovská, O2 Guru pro Social Media O2 Czech Republic
To se stejně tak stane, protože na to číslo mám všechno registrované.
Proč mi to číslo nemůžete zpátky prodat??
Dobrý den,
jak jsem již zmiňovala, aktuálně je číslo v tvz. karanténě a není možné jej aktivovat pro jakoukoliv službu.
Avšak vzhledem k tomu, že je pro Vás toto číslo důležité, kontaktovali jsme specializované oddělení s žádostí o výjimku, abychom Vám jej mohli opět poskytnout. Pro ověření Vás proto poprosím o zaslání fota SIM karty, na kterém je viditelné výrobní číslo. Snímek SIM karty nám prosím zašlete do emailu info@o2guru.cz anebo nás kontaktujte do soukromé zprávy na sociálních sítích, například na Facebooku O2 CZ, do zprávy, prosím, přidejte i odkaz na tuto komunikaci.
Následně by pro vás kolegové zajistili uvolnění čísla z karantény, abychom ho mohli aktivovat jako paušální službu s Vámi zvoleným tarifem. Jiná možnost, než aktivace přes paušální službu není, jelikož výběr konkrétního čísla lze provést pouze u paušálních služeb, není to možné s kartou na dobíjení.
Paušální službu je pak případně možné převést opět na předplacenou kartu.
Hana Šotkovská, O2 Guru pro Social Media O2 Czech Republic
Vážená paní Šotkovská,
moc Vám děkuji. Udělala jste mi velkou radost.
Email už byl odeslán.
Zdraví,
Tomáš
Dobrý den, již jsem Vám zaslala odpověď na Váš email. Těší mě, že jsme mohli učinit výjimku a bude možné Vaše číslo opět aktivovat. Budu se těšit na další komunikaci.
S přáním krásného dne
Hana Šotkovská, O2 Guru pro Social Media O2 Czech Republic
Děkujeme stranám za reakce.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.