Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Ve čtvrtek 7.12. 2023 jsem si na pobočce v Mladé Boleslavi koupila na proti účet vůz Škoda Superb 2 2.0 tdi rv. 2012. Když se sepisovala smlouva o úvěru bylo mi řečeno že bez těchto doplňkových služeb odjet s autem nemohu ovšem mi však nebylo vůbec řečeno kolik služby stojí . Vše jak paní říkala JE ZADARMO! Když jsem kontaktovala druhý den AAAauto v Mladé Boleslavi řekli mi, že s tímto už nemají nic společného, a že mám kontaktovat společnosti ohledně vracení peněz. Kontaktovala jsem tedy obě společnosti bylo mi však řečeno že peníze tam nejsou tudíž mi je nemohou vrátit. Zajela jsem osobně znovu na pobočku AAA Mlada Boleslav kde mi bylo opět řečeno že musím kontaktovat společnosti že oni moje peníze nemají.
Takhle to trvalo týden, kdy si mě všechny společnosti přehazovali jak horký brambor. Po 12 dnech mě kontaktoval pán z AAAauto, kde mi řekl že mám sepsat odstoupení od těchto smluv a poslat jim to. Sepsala jsem odstoupení poslala jsem ho jak poštou tak i elektronicky. A však žádná odpověď .
Carlife garance již smlouvu zrušilo a peníze poslali zpět. Ale 31 000 kč za GPS lokátor od GlobalSec peníze ještě nedorazili.
Financování a úvěr
Vracení částky 31 000 Kč za GPS lokátor
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu (GPS lokátor) budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.