Společnost


Sivák Josef

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#7358Reklamace zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2015, před 9 lety

Lenka Ambrušová

Znění stížnosti

Zboží(elektrický zametač) jsem si v únoru objednala u p. Siváka. Zaplatila jsem převodem na účet a zboží dorazilo v pořádku. Bohužel teď se mi zametač rozbil a pán mi vůbec neodpovídá na emaily, jak mám v případě reklamace postupovat. Jestli poslat na adresu - Výletní 4 nebo na tutéž adresu dovézt osobně.
Nechce se mi posílat nic poštou, když jsem si přečetla všechny recenze na internetu.
Dále jsem zjistila, že mi neposlal v emailu fakturu na zboží, ale mám schované emaily, kde píše, že mi již zboží odeslal.


Produkt

Swivel Sweeper MAX – bezdrátový zametač


Požadované řešení

Ráda bych dostala vrácené peníze, jelikož již výrobku nevěřím, protože nevydržel fungovat ani pět měsíců. Jsem ochotna i reklamované zboží po Praze dovézt.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2015 17:32, před 9 lety

Pro uplatnění práva reklamovat zboží není nutné předložit fakturu. Stačí dosvědčit, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a kdy ke koupi došlo (posloužit by mohla emailová komunikace).

Podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Takovou povinnost nemá jedině v případě, určil-li prodávající k provedení opravy jinou osobu (např.: autorizovaný servis).

Při předání zboží do reklamace má prodávající povinnost vydat spotřebiteli písemné potvrzení (reklamační protokol) o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Do tohoto protokolu je důležité uvést i stav zboží v době přijetí (např.: že zboží bylo v době předání bez viditelného mechanického opotřebení, je možné přiložit i fotografie). Spotřebitel tak bude mít důkaz o stavu reklamovaného výrobku při předání do reklamačního řízení a bude i zřejmé, kdy právo reklamace uplatnil. Doporučujeme tedy osobní předání.

Odmítne-li prodávající přijmout zboží do reklamace, musí toto své rozhodnutí důvěryhodně zdůvodnit. Spotřebitel nespokojený s tímto rozhodnutím, se pak může obrátit na soudního znalce, zda je odmítnutí opodstatněné. Znalec se v posudku bude zabývat tím, zda je odmítnutí důvodné. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2015 21:04, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.