Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupeno v CZC.CZ.
Po cca 8 měsících používání vysavač v aplikaci hlásí při 10% plně nabito a dále již nenabíjí. Vysaje max. 25m2. 2X reklamováno se stejnou závadou.
Po první reklamaci neuznáno, že se závada neprojevila, splňuje parametry udávané výrobcem.
Při druhé reklamaci mi bylo sděleno, že zařízení bylo s 83% a dále se nabíjelo. To pro mě bylo překvapení. Když jsem s vysavačem prišla domů, napojila na aktualizovanou aplikaci znovu jsem se dozveděla fakt, že při 10% plně nabito. Tohle mohu doložit uloženým screenshotem pořízeným v den vyzvednutí reklamace.
Pokles kapacity baterie o 90% za 8 měsíců používání max. 1x týdně v bytě 55 m2 obývaném 1 osobou se mi zdá neúměrný.
V už vyřešeném starším případu zde na D testu jsem se dozvěděla, že na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.
Považuji baterii za vadnou a ne opotřebenou běžným užíváním.
xiaomi mi robot vacuum mop 2 lite 34482/B2AE7F2PN01891
Výměna baterie v záruční době.
|
Tweet |
Dle České obchodní inspekce jedním ze závěrů reklamace může být i to, že se reklamovaná vada neprojevila. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se vada objevuje, co jí předchází atd. Pokud se spotřebiteli podaří ji předvést před pracovníkem přijímajícím reklamaci, je vhodné, aby pracovník i toto zaznamenal do reklamačního protokolu. V ostatních případech doporučujeme spotřebiteli vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které následně předá spolu s reklamací.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Zároveň platí, že v případě reklamace uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
U baterií je však nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).
V případě uznané reklamace má spotřebitel dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
V rámci reklamace byla na zařízení provedena komplexní diagnotika jeho stavu se zaměřením na závadu uvedenou v popisu: Podle aplikace Mi home se při 10% nabití objeví hláška plně nabito a již dále nenabíjí.
Po vypnutí robota za další dny nabití klesá.
Baterie splňovala parametry uvedené výrobcem 2600mAh, aktuální stav 80-90% , s ohledem na datum aktivace a uvedení zařízení do provozu 2023-02-06
Během testů produktu v servisním středisku nebyl zjištěn pokles kapacity 50% a níže.
Servisní případ byl řešen v souladu se servisními postupy výrobce a v souladu s platnou legislativou, normami (v tuto chvlí již neplatnými) ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2,
které byly nahrazeny normou ČSN EN 61951-1 ED.4 (364385) 12/2017
Měřením byl ověřen stav a funkce integrované baterie., byly provedeny testy uživatelského charakteru.
Měření a ověření parametrů je prováděno za použití voltmetru, battery testerem, pomocí tools výrobce a testem uživatelského charakteru.
Občanský zákoník stanovuje, že kupující je oprávněn reklamovat vady, které se u spotřebního zboží vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od koupě produktu.
Tento paragraf se však nevztahuje na životnost baterií a akumulátorů. Snižování kapacity totiž není vadou, ale přirozenou vlastností baterie.
Životnost i kapacita baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, ale i se způsobem nabíjení, vybíjení a uskladnění (především dlouhodobého, které vyžaduje pravidelnou kontrolu stavu baterie)
Výrobce má ve svých servisních procesech nastaven parametr minimálně 90% kapacity po dobu 6 měsíců a samozřejmě 24 měsíců na funkčnost baterie.
U tohoto typu přístroje nelze předpokládat přímou úměru mezi velikostí uklizené plochy či délkou trvání cyklu a skutečnou aktuální kapacitou baterie,
neboť přístroj si sám řídí režim úklidu, rezervu kapacity na bezpečný dojezd do dokovací nabíjecí stanice a podobně.
Délku provozu v rámci jednoho cyklu ovlivňuje nastavení provozu zařízení , aktuální režim úklidu, nastavení sacího výkonu (Silent, Standard, Medium, Turbo), nastavení režimu MOP (Low, Medium, High),
povrch a materiál obsluhovaného prostoru atd.
Pokud problém pretrvava, muze zakaznik primo kontaktovat vedouciho projektu pana Lhotaka, lhotak@vspdata.cz s
můžeme daný servisní případ konzultovat s výrobcem zařízení a můžeme se pokusit nalézt pro obě strany přijatelné řešení
S pozdravem Jindrich Zitek CEO
Hodnocení: