Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 1.10.2023 jsem objednala přes e-shop 2 taneční sukně dle obrázku a popisu.
1. 1x Taneční sukně s třásněmi - Black / M 13540062-black-m za 283 Kč
2. 1x Taneční sukně s třásněmi - rose / M 13540062-rose-m za 610 Kč
Celkem cena za sukně: 893 Kč - platba proběhla okamžitě
Balíček jsem obdržela 3.1.2024. V balíčku byly ale jen dva menší balíčky a to se šňůrkami s třásněmi - se sukněmi to nemělo nic společného.
Společnost nabízí Formulář pro uplatnění reklamace, kde bohužel již píše o možnosti vrácení poměrné části z kupní ceny.
Formulář jsem zaslala 7.1. společně s fotkami e-mailem.
Dne 8.1. mi přišla e-mailem odpověď:
Dobrý den,
tímto vám sděluji, že vaše žádost o reklamaci byla akceptována.
Vzhledem k rozsahu poškození zboží vám můžeme nabídnout 50 % z ceny zboží zpět, aniž byste zboží museli vracet.
Částka vám bude zaslána na Vámi uvedený bankovní účet dle formuláře.
Děkujeme a přejeme hezký den,
Jako matce samoživitelce, která sukně objednala pro dceru na taneční vystoupení mi opravdu 50% nepřijde fér.
1. 1x Taneční sukně s třásněmi - Black / M 13540062-black-m za 283 Kč 2. 1x Taneční sukně s třásněmi - rose / M 13540062-rose-m za 610 Kč
Ráda bych dostala celou částku zpět, zboží neodpovídá tomu, co jsem požadovala tedy objednávala. Zboží, které mi dorazilo by měla na náklady společnosti být vráceno, jak to bývá u jiných společností. Jsem ochotna dle cen České pošty vrátit balíček na P.O.Box 70, Depo Mošnov 71, 742 00 - tato adresa je uvedena na balíčku c větou: V případě nedoručitelnosti vraťte.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat.
Právní jednání se podle občanského zákoníku posuzuje podle svého obsahu, nikoliv podle toho, jak je označeno. Pokud tedy byla "reklamace" odeslána ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží a bylo z ní patrné, že spotřebitelka žádá vrácení finančních prostředků, mělo by se toto jednání posoudit jako odstoupení od smlouvy a spotřebitelka by měla právo na vrácení celé zaplacené částky za zboží (k odstoupení od smlouvy viz výše).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Seychelách), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.