Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den. Dne 27.6.2015 jsem dal na reklamaci do společnosti Alza svůj mobilní telefon. Dne 17.7. byl telefon předán servisní společnosti. Dne 21.7. byl opraven poté, co jsem souhlasil s pozáruční opravou a dne 22.7. byl telefon vrácen opraven do společnosti Alza. Od té doby neposlali telefon zpět k vyzvednutí na prodejnu a neustále tvrdili, že telefon je v autorizovaném servisu. Dne 28.7. zjistili, že telefon je ve skladu a je možné jej odeslat, což neudělali. Neřekli žádný důvod, proč tak činili a komunikují pouze s omluvami a že telefon odešlou později.
Evolveo Strongphone D2
Vrácení zboží a jasné vysvětlení, proč takto jednali.
|
Tweet |
V případě mimozáruční opravy není prodávající vázán 30 denní lhůtou, kterou má na vyřízení reklamace. Nemůže ale bezdůvodně zadržovat opravené zboží. Podle § 1040 občanského zákoníku ten, kdo věc neprávem zadržuje, může být vlastníkem žalován, aby ji vydal.
Byl-li spotřebitel s prodávajícím domluven na určitém termínu, kdy mu bude věc vydána, musí tak prodávající v tomto termínu učinit. Jinak věc zadržuje neprávem.
Navíc občanský zákoník v § 2944 stanovuje odpovědnost za škodu na převzaté věci. Vznikne-li na převzaté věci škoda, musí ten, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradit její poškození, zničení nebo ztrátu, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.