Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
28.11.2023 Jsem od obchodu cinemashop.cz obdržel objednávku. Až sem vše v pořádku.
Chci využít odstoupení od Kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě od nákupu na dálku.
30.11.2023 jsem zásilku předal České poště, která (bůh ví proč) ji doručila až 11.12.2023. Každopádně obchod dne 11.12.2023 mou zásilku přijal bez výhrad.
Součásti mé zásilky byla i faktura č. *** a detaily mé objednávky č.*** s kompletně vyplněným formulářem pro odstoupení od Kupní smlouvy přímo ze stránek obchodu včetně čísla bankovního účtu, na který žádám vrácení peněz. Obchod tedy měl a má k dispozici kontakty na mě (telefon, email, i poštovní adresu), kde jsem k zastižení v případě nejasností nebo problému.
Do dneška 9.1.2024 obchod peníze nevrátil. V rámci tolerance k předvánočnímu shonu jsem čekal do 3.1.2024, jestli obchod sám vrátí peníze. Bohužel nic.
3.1.2024 jsem poslal email s upozorněním, že peníze stále nemám.
4.1.2024 jsem do obchodu telefonoval a bylo mně potvrzeno, že email dorazil a dle dotyčného: "Kluci to včera řešili, ale měli s tím nějaký problém, já nevím jaký, ale zeptám se na to, oni se za chvíli vrátí z oběda." Byl jsem ujištěn o mém informování o problému.
9.1.2024 ticho po pěšině, nikdo se neozval.
objednávka č.*** (sluchátka Sennheiser HD599), faktura č. ***
Vrácení peněz na účet (3.361 Kč)
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.