Počet nahlášených stížností: | 89 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dnes jsem jsi chtěla stáhnout bezplatnou dopravní aplikaci. Po jejím staženi jsem klikla na otevřít a byla jsem přesměrována na potvrzení registrace přes SMS zprávy ale až po jejich potvrzení jsem zjistila že se nejedná o službu která se vztahuje k aplikaci, nýbrž o něco úplně jiného a došlo k zaplacení 99Kč přes tyto SMS (Posli ANO pro objednani na 90440. Ziskejte sanci vyhrat skvele ceny. Vice info na 844 444 484 nebo sms HELP na 90440.) Když jsem to zjistila, okamžitě jsem poslala SMS STOP, aby se nestrhavaly peníze každý tyden. Navázání se na bezplatnou aplikaci je podvod a zde jsem zjistila, že se jedná pravděpodobně o tuto společnost. Žádám proto o vrácení částky, kterou si zítra ještě přes operátora ověřím, zda nedošlo náhodou k neoprávněnému stažení peněz z přijatých SMS, jak tu někteří uživatelé píší. O výsledku tu budu informovat, aby další lidé věděli, zda s tím lze něco dělat.
Podvodné SMS
Navraceni podvodně získaných peněz.
|
Tweet |
Společnost DIMOCO Europe GmbH je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.
Pokud ještě tak spotřebitel neučinil, může se obrátit na servisní a kontaktní centrum společnosti Dimoco Europe GmbH, které je zdarma k dispozici a může poskytnout součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Pokud poskytovatel služby požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Je také možné kontaktovat operátora a banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku (pokud závazek existuje).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.