Společnost


BM ČESKO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73689Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2024, před rokem

František Jeřábek

Znění stížnosti

Dne 5.10.2023 jsem objednal a 6.10. i zaplatil plnou cenu za dvoje interierové dveře a k nim dvoje obložky celkem za cca 18 800,-. Předpokládaná doba dodání 20 prac. dní. Po jejím uplynutí jsem začal volat na kontaktní linku, psát emaily. Cca po týdnu znovu a znovu. Vždy mi odpověděli, že dodávku prověří u nákupčího nebo na prodejně a že mám vyčkat na sms s datem doručení od spediční firmy (objednal jsem dovoz domů). Fakt je, že informační kancelář reaguje rychle, ale jen prázdnými floskulemi nebo lhaním (část zboží už prý je na prodejně, čeká se na jedny dveře nebo jedny dveře přišly na prodejnu poškozené, museli jsme je vracet do výroby, zboží bude naskladněno koncem týdne apod.). Aktuálně uplynulo 14 týdnů od zaplacení a zboží stále v nedohlednu, přičemž v obch. podmínkách mají termín doby dodání 20 prac.dní (uvedeno u zboží na eshopu) + obecně nepředvídatelné okolnosti 30 prac.dní + dovoz max. 5 prac. dní = 55 prac.dní = cca 11 týdnů. Tudíž máme právo odstoupit od smlouvy. S takto nesolidním až podvodným jednáním jsem se zatím u žádného eshopu nesetkal, notabene když se jedná o velký hobby market. Pokud odstoupím od smlouvy a dostanu zpět svoje peníze (kdy?), měli by je k dispozici s nulovým úrokem min. 3 měsíce. Která banka jim takové podmínky nabídne? Napadá mě, že jestli toto provádějí ve větším měřítku, může to být jejich business plán, Poláci měli vždycky pověst šmelinářů.


Produkt

Interierove dřevěné dveře ETNA (2 ks, jedny plné a jedny prosklené), Regulovaná zárubeň sukatá (2ks)


Požadované řešení

Chci dodat zaplacené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 09:33, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2024 07:12, před 12 měsíci

Spotřebitel nás informoval, že zboží již bylo dodáno. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.