Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#73691Neuskutečněný zájezd - sml.***

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2024, před rokem

Jaroslava Hájková

Znění stížnosti

Čedok
Vinohradská 2577/178
130 00 Praha 3
prodejní místo: Internetový prodej I, Na Najmanské 915/5, 71000, Slezská Ostrava +420296184910

Věc : Stížnost na postup zástupce Čedoku
S odvoláním na uzavřenou smlouvu s Vaší cestovní kanceláří č. *** mezi Vámi a paní SZ ze dne 9.11.2023 podávám stížnost. Velmi mě mrzí, že Vaši cestovní kancelář jsem až do současné doby považovala za velmi seriozní a spolehlivou, ve všech směrech, a proto jsme si jí zvolily a vybraly pro uskutečnění naší plánované dovolené. Na základě uzavřené smlouvy byl sjednán zájezd pro paní SZ a pro mě – Jaroslava Hájková. Zájezd byl sjednán do destinace Omán-Muscat, hotel Barcelo Mussanah Resort 4* v termínu: 15.11.2023 – 22.11.2023. Na základě uzavřené smlouvy jsem já, Jaroslava Hájková, předložila všechny požadované podklady dle pokynů cestovní kanceláře Čedok, tj. cestovní pas.
Předpokládaly jsme, že splnění podmínek pro uskutečnění cesty je již ve Vaší pravomoci a že tuto službu v rámci smluvních podmínek zajišťujete tak, aby se cesta uskutečnila, případně nesplnění nějaké podmínky z mé strany, že mě upozorníte včas na odstranění závady. Telefonicky jsem si ověřila, zda prodejní místo Ostrava mé podklady má k dispozici, což potvrdili. Nebyla jsem si vědoma nedokonalosti mého cestovního dokladu a důvěřovala jsem plně Vašim službám. Byla jsem nemile překvapena, když v den odletu, až při odbavování na letišti, jsem nebyla odbavena a vpuštěna do letadla. Stanovisko letecké společnosti bylo nekompromisní. S paní SZ jsme volaly na Vaši pohotovostní službu Čedoku +420 296 184 930 s tím, že referent na tomto čísle sdělil, že danou situaci nelze řešit, žádnou adekvátní náhradu formou jiné cesty do jiné destinace nelze uskutečnit a finanční náhradu rovněž nemůžu požadovat. Tento přístup mě ze strany Vaší renomované kanceláře překvapil.
Žádám proto o přešetření postupu při neuskutečnění zájezdu a vrácení smluvní ceny zájezdu.
Předem děkuji za kladné vyřízení a jsem s pozdravem

Jaroslava Hájková
***


Produkt

odmítnutí vstupu do letadla


Požadované řešení

vrácení smluvní ceny zájezdu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 11:38, před rokem

V tomto případě z popisu stížnosti není zřejmé, proč nebyla spotřebitelka do letadla vpuštěna. Domníváme se však, že by se mohlo jednat o nedostatečnou délku platnosti pasu. Pro vycestování do Ománu musí mít cestující pas, který bude platný ještě minimálně 6 měsíců poté, co cestující vstoupí do země.

Mimo pas je pro vstup na území Ománu třeba také vízum. Od ledna 2021 Omán umožňuje pobyt občanům ČR na základě víza, které lze zdarma obdržet jak na letištích, tak na pozemních hraničních přechodech (vízum lze také získat po příletu). Pro obdržení takového víza musejí být splněny následující podmínky: délka pobytu nesmí překročit 14 dnů (13 nocí), platná rezervace v hotelu, zpáteční letenka a zdravotní pojištění pokrývající dobu pobytu v Ománu. Všichni čeští občané, kteří cestují na delší dobu než 14 dnů nebo účel jejich cesty je jiný než turistika (vzdělání, práce, obchod apod.) musejí žádat o elektronické vízum (https://evisa.rop.gov.om).

Na nutnost určité délky platnosti pasu by cestující měl být upozorněn mimo jiné ve smlouvě o zájezdu.

Podle čl. V obchodních podmínek společnosti je uvedeno, že jednou ze základních povinnosti zákazníka je mít u sebe všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí pobytu i tranzit (platný cestovní doklad vydaný státem, jehož uvedl, že je občanem, víza, doklad o zdravotním pojištění apod., pokud je vyžadováno).

Dle čl. VI je povinností Čedoku pravdivě a řádně informovat zákazníka o všech skutečnostech týkajících se sjednaných služeb, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou Čedoku známy. Domníváme se tedy, že pokud byla spotřebitelka ve smlouvě upozorněna na vlastnosti, které musí mít doklady pro umožnění vycestování, byla tato povinnost splněna.

Pokud by se však nejednalo o problém s pasem či s vízem a spotřebitelce by přesto byl vstup na palubu letadla odepřen, platilo by následující:
Nároky cestujících se v tomto případě řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.

Podle čl. 4 odst. 3 tohoto nařízení platí, že v případě, kdy je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, provozující letecký dopravce je neprodleně odškodní v souladu s článkem 7 a poskytne jim pomoc v souladu s články 8 a 9.

Náhrada škody se vyplatí hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami.

Lhůta k poskytnutí náhrady škody nikde v zákoně uvedena není, mělo by se tedy jednat o lhůtu přiměřenou. Podle našeho názoru zde však už tato lhůta uplynula.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 15:14, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.