Společnost


Onlineticketshop B.V.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73695Celine Dion

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2024, před 12 měsíci

Petra Havelkova

Znění stížnosti

Za zrušený koncert jsem obdržela voucher, několikrát jsem jim psala o lístky, na které bych mohla voucher použít, žádná komunikace. Na stránkách nic nenabízejí a na proplacení zbytečného voucheru už vubec nekomunikují.


Produkt

Nevrací peníze na zrušené akce a voucher není možné uplatnit na jiné akce, bohužel nic nenabízejí


Požadované řešení

Vrácení peněz za zrušenou akci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 10:36, před 12 měsíci

Spotřebitel má právo na vrácení peněžních prostředků, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta.

Jestliže by byla společnost Onlineticketshop B.V. pouze zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce, platilo by, že jde konečná povinnost vrátit peněžní prostředky za pořadatelem akce, došlo-li ke zrušení akce.

Nevrátí-li pořadatel peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), a jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2993 občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud na straně pořadatele vznikne povinnost vrátit peněžní prostředky, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží/služba uhrazena, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.

Pořadatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Více informací k možnosti vystavení poukazu namísto vrácení peněžních prostředků nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.dtest.cz/clanek-8093/jak-je-to-s-poukazy-za-zrusene-kulturni-akce.

V případě potřeby další právní konzultace se může spotřebitel obrátit na naši telefonickou poradu na čísle 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Nizozemí), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 15:09, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.