Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bezpečnostní vložku EVVA ICS 41/K46 jsem zakoupil 26.1.2023 u prodejce SEZAM.CZ.s.r.o.,Jindřicha Plachty 25, Praha 5.
Dne 8.9.2023 se zasekl klíč ve vložce z venkovní strany dveří a nebylo možné jej vyndat.
Přivolaná zámečnická pohotovost také nedokázala klíč z vložky vyndat, tak museli vložku odvrtat, aby šly dveře zavřít, zamknout a odemknout.
Dne 9.9.2023 jsem se přišel na prodejnu, kde jsem uvedenou bezpečnostní vložku zakoupil, SEZAM-Praha 5 a tuto závadu jsem reklamoval. Tam mi vložku k reklamaci nepřevzali a odkázali mě na dodavatele EVVA spol.s.r.o. V Bokách II 1048/11,Praha 5 s tím, že oni to nevyřeší. Zámek jsem odeslal na firmu EVVA 18.12.2023.
Dne 4.1.2024 mě tel.kontaktoval z tel.čísla (***) člověk z jmenované spol. a sdělil mi,že neví co by měl v mé reklamaci řešit(s posměchem mezi řečí)a odkázal mě zpět na prodejce.
Zámek mi odeslal zpět na mojí adresu a neposlal ani žádné vyjádření k závadě, i když jsem ještě po skončení hovoru odeslal sms zprávu na telefon, ze kterého mi bylo voláno a požádal jsem o písemné vyjádření k zamítnutí reklamace. SMS zprávu mám uloženu v printcreanu.
Od zámečnické pohotovosti mám dokldy k dispozici.
EVVA ICS 31/K36 Ni (Bezpečnostní vložka+niklový knoflík + 5 klíčů.) bezpečnostní karta s číslem systému ***, krabička od zámku je označení na čár.kódu ***
Žádám o vrácení ceny vložky zámku což je 5314,-Kč
|
Tweet |
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že reklamace byla vyřízena v jeho prospěch a peníze mu byly vráceny. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.