Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Oklamali mě, vnutili mně předplatné, které jsem si neobjednala, jednou jsem je zrušila vyplněním formuláře. No to mně bylo ZNOVU OBNOVENO BEZ MÉHO VĚDOMÍ a nyní již zrušit nejde - formulář na mé vyplňování nereaguje - nic se do něj nevpisuje. Již jsem se obracela na policii ČR. Chlap nic nechápal. Mám strach, jsem vyděšená.
Profesní portál nabízející tvorbu životopisu
Ukončení celé spolupráce se společností, vymazání údajů o mé platební kartě.
|
Tweet |
V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Spotřebiteli doporučujeme (preventivně) smlouvu vypovědět společně s žádostí o výmaz osobních údajů z databáze podnikatele. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Hatzava Ltd., 48 King George, Tel Aviv 6433701, Israel), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Ke zrušení předplatného je možné využít také kontaktní formulář, který je dostupný zde: https://resumaker.cz/kontaktujte-nas/.
Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým zablokováním platební karty nezaniká závazek, jestliže existuje. Společnost by tak mohla nadále požadovat cenu služby i s případným úrokem z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Izraeli), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.