Společnost


HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73706Klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2024, před 11 měsíci

Michal Karabina

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěl bych si stěžovat na postup v obchodě Hornbach v Ostravě Svinově konkrétně na paní Ch., která mě uvedla v omyl jako to udělal i její kolega ze stejného obchodu, u kterého jsem si objednával podlahu.
Dne 13.12.2023 jsem si kupoval vinylovou podlahu EAN 4014809172239 v počtu 25 balení. Muž, který v tuto dobu pracoval v oddělení pro prodej podlah mně při koupi podlahy řekl informaci, že se můžu dostavit s podlahou do měsíce zpět a originální zabalené balení můžu vrátit. Již v tuto dobu věděl, že podlaha je doprodej, kterou také kontroloval digitálně přes nějaký přístroj. Navíc mi prodávající podlah uvedl i přesný termín do kdy můžu podlahu vrátit. Tento termín stanovil na 12.1.2024.
Dne 11.1.2024 jsem se dostavil na přepážku u vchodu, kde pracovala paní Ch. Její prvotní informace byly, že podlahu jsem měl vrátit do 28 dnů a že to mám na účtence. Dále uvedla, že nedostanu vyplacené peníze, ale dostanu peníze ve formě dárkového poukazu.
Řekl jsem, že respektuji toto rozhodnutí. Nadále jsem čekal a po chvíli paní Ch. uvedla, že nemám nárok ani na dárkový poukaz, že si to ověřovala u jejího kolegy. Paní Ch. jsem poprosil, aby zavolala kolegu, aby mi ukázal, kde je napsáno, že nemám právo na dárkový poukaz. Tento pán zase volal dalšího kolegu pana K., který se dostavil na místo. Panu K. jsem popsal celou situaci a zeptal se ho, kde je uvedeno, že nemám nárok na dárkový poukaz, který mi nejdříve chtěla vydat paní Ch. a potom zase ne. Pan K. uvedl, že je to jejich dobrá vůle a tento benefit poskytují jenom některým lidem, které si vyberou dle svého uvážení.
Chtěl bych se Vás tímto zeptat, jestli je možné, aby Vaši zaměstnanci uváděli své zákazníky v omyl a říkali jim informace, které se nezakládají na pravdě.
Dále se chci zeptat, které své zákazníky upřednostňujete a dle jakého kritéria je selektujete?
A třetí otázka zní, ve kterých vašich vnitřních normách nebo nějakých předpisech je popsáno, který zákazník má právo na dárkový poukaz a který ne?


Produkt

Čarový kód č. ***


Požadované řešení

Přál bych si aby vaši zaměstnanci uváděli zákazníkům pravdivé informace a buď dostal peníze zpět nebo dárkový poukaz v hodnotě vracenceneho zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 13:39, před 10 měsíci

Důležité je rozlišovat, zda zboží bylo zakoupeno distančně (tj. přes telefon, internet) či osobně na prodejně. Na kamenné prodejně má spotřebitel možnost si dané zboží vyzkoušet, prohlédnout a tedy není povinností prodejce přijmout zpět zboží anebo umožnit výměnu daného produktu, který spotřebiteli nevyhovuje.

Praxe je ale taková, že někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli a konkurenční výhodu. Proto spotřebitelům doporučujeme, aby si před nákupem v kamenné prodejně zjistili, zda je možná výměna či vrácení zboží, případně za jakých podmínek.

Jestliže však zaměstnanec na pobočce společnosti tvrdil spotřebiteli, že je možné zboží vrátit do měsíce, je takové jednání závazné pro společnost HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o. dle § 430 občanského zákoníku.

Pokud spotřebitel má podezření na klamavé jednání společnosti, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele (zde: coi.cz/podatelna).

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2024 16:20, před 9 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.