Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.2. 2023 jsem zakoupila u výše uvedené společnosti několik věcí. Zboží přišlo rychle. Při kontrole jsem zjistila, že dvě věci nejsou v pořádku. První byl profesionální vysoušeč vlasů v ceně 789 Kč. Nešel zapnout do elektřiny, zasunout do zásuvky. Na obalu jsem ani nezjistila, kde byl vyroben. Druhou věcí byly 2 nákupní tašky GRAB BAG v ceně 175 Kč. Jedná se o velmi nekvalitní materiál a na jedné byla dokonce dírka.
Snažila jsem se dovolat na telefonní číslo uvedené v kontaktech, ale nikdo telefon nebral. Zabalila jsem tedy zboží do krabice, vyplnila formulář pro reklamaci a poslala na uvedenou adresu pro reklamaci. Poslala jsem balíkovnou za 65 Kč, ale po více než týdnu se mi balíček vrátil zpět. Nikdo si ho nepřevzal. Pro úplnost uvádím, že poštovné jsem musela uhradit já sama a balíkovna je služba České pošty.
Profesionální vysoušeč vlasů Hair Dryer, č. 30264, GRAB BAG č. 1562
Ráda bych zboží vrátila a dostala zpět peníze za vrácené věci i poštovné. Celkem tedy 1029 Kč. Pokud budu muset znovu posílat, tak i případné další poštovné.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace byla v tomto případě podána zasláním balíku na adresu uvedenou pro podávání reklamací. Platí přitom, že po dobu přepravy se však lhůta pro vyřízení reklamace staví.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.