Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Nejsem nějaký znalec, ale pokud FB v ČR defacto podniká, neboť za reklamy si účtuje nemalé prachy, tak by měl být i zodpovědný za to jestli jsou reklamy legální. Reklamy na obchod, který dělá vyloženě podvody. Nejde zde o to, že někdo na marketplace podvádí, jde o to, že tohle jsou přímo reklamy na shopy, které jsou plně v CZ jazyce a to, že jsou to podvody se člověk dozví až pozdě.
Já jsem si například ze shopu na který mi skočil odkaz do messengeru objednal repliku meče, bylo mi jasné, že to není ruční práce, ale mělo to i vezi s hezkým modrým ostřím, které mi připomínalo meč ze hry kterou hraju a tak jsem objednal s tím, že to stejně budu mít na zdi. Cena 2280 je sice trošku vyšší než jsou levné repliky u nás, ale právě kvůli té modré mi to přišlo v cajku a nepojal jsem podezření, že se jedná o podvod jako třeba když nabízejí Iphone 15, nebo 12TB SSD za 100€, apod.
Když mi to přišlo, tak velikost i váha balíčku odpovídala, ale po rozbalení jsem zjistil, že tam je něco jako bateriový křovinořez velmi laciného vzhledu.
Na emaily nikdo neraguje - jelikož se jedná o očividný podvod, tak se tomu nedivím.
Problém vidím v tom, že FB na těchto podvodech vydělává a nikdo s tím nic nedělá, ale pokud bych na FB napsal něco proti LGBT apod, tak mě hnedka zablokují, ovšem tyto reklamy se i přes četná hlášení stále objevují a to se FB chvástá jak bezpečným místem je. Bohužel support FB neexistuje ani v EN jazyce.
Kopie samuraiského meře s modrým ostřím.
Pokud chce FB na území ČR dále takto vydělávat, tak by měl dohlížet na to, aby nedocházelo k těmto podvodům. Ideálně aby dostal od ČR za tuto illegální činnost značnou pokutu.
|
Tweet |
Pokud se spotřebiteli na stránkách ukazují reklamy, které podle něj porušují zásady pro reklamu společnosti, může je nahlásit. Podrobnější informace o nahlašování nevhodných reklam může spotřebitel zjistit např. zde https://cs-cz.facebook.com/business/help/162606073801742.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.