Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, matka koupila novou lednici s mrazákem před měsícem. Lednice místo toho aby chladila mrazí. Matka
všechno zboží,které koupila musela druhý den vyhodit zmrzlé(vajíčka,rajčata,okurky atd.). Zavolala opraváře
od značky BEKO. Opravář jí vysvětlil, že v chodbě, kde má lednici s mrazákem má nízkou teplotu. Tak volala do obchodu, že nikde nebylo psáno na lednici s mrazákem ani o tom prodejce nemluvil, že lednice funguje jenom kde je pokojová teplota. Matka chtěla peníze zpět nebo vyměnit lednici. Vedoucí obchodu jí vysvětlil, že na peníze a ani výměnu nemá právo. Jak mám pokračovat? Děkuji za doufám kladnou odpověď.
BEKO K54240, BEKO RCSA 40K40WN
Vyměnit zboží nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Domníváme se, že pokud je funkčnost lednice vázána na určité podmínky, měla by být spotřebitelka na tyto podmínky řádně upozorněna. Pokud o podmínkách informována nebyla, jednalo by se pravděpodobně o vadu zboží.
V návodu spotřebiče je uvedeno, že není doporučeno používat spotřebič v nevytápěné chladné místnosti. Jedná se však pouze o doporučení, u kterého není uvedeno, že by užívání v rozporu s ním mělo způsobit nefunkčnost výrobku.
Pokud zboží neodpovídá objednávce, je možné ho reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud by vada byla neopravitelná, měla by spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a žádat tak vrácení finančních prostředků.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.