Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
Věc: reklamace ***
Dobrý den,
reaguji na vyřízení reklamace č. ***. Jsem Vaším dlouholetým zákazníkem, který vždy vše řádně zaplatil, nekradl a nikdy neškodil. Mimo jiné ročně u Vás utratil nemalé peníze.
Jsem značně rozladěn Vaším rozhodnutím o vrácení peněz za výrobek, proto mě uvádí do rozpaků PROČ?
Navíc se cítím podveden, protože jsem koupil utahovák s Vámi danou slevou a navíc využil slevový kupón za minulé nákupy. Podle letáku, kupónu i na krabici bylo znázorněno, že utahovák je s akumulátorem a nabíječkou.
Koupil jsem zboží v dobré víře, že je vše v pořádku, abych ho měl na práci a ne, abych ho vracel zpět za peníze.
Že v kufru scházel akumulátor jsem nemohl vědět. Kufr byl zavřený a převázaný páskou.
Že máte někde škodnou na skladě nebo u dovozce jsem nemohl tušit a nemohu ani posoudit. Proto se cítím ponížen, rozpolcen a celkem znechucen.
Věřím, že své rozhodnutí změníte a dostanu výrobek zpět kompletní.
Předem děkuji za Vaše zpětné vyjádření.
S pozdravem
Jiří Čvančara
***
Aku rázový utahovák ADR (498499)
Dodání za kompletní zboží
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Je vhodné proto požádat společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.
Pokud by odstoupení od smlouvy ze strany společnosti nemělo oporu v zákoně, mohl by spotřebitel požadovat vyřízení reklamace dodáním nového zboží bez vad tak, pokut tento způsob vyřízení požadoval při podání reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Čvančaro, v tomto případě doporučíme kontaktovat náš zákaznický servis na čísle 210 023 400. Kolegové se Vám budou věnovat. S pozdravem Tým Lidl
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.