Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
31.12. Jsem na eshopu objednal 2x Wi-Fi router a zadal jsem možnost vyzvednuti na pobočce Chodov.
4.1. Vyzvedl zboží, Krabici jsem rozbalil a těšil se na novou mesh síť v baráku. Bohužel neodpovídá mé představě udávané na internetu. Zboží jsem zpátky zabalil.
13.1. Šel jsem zpátky na pobočku na Chodově, kde jsem vyzvedával zboží zakoupené na eshopu. Zde mi bylo řečeno panem B., že zboží nemůžu vrátit do 14, protože bylo vyzvednuto na pobočce i přes to že bylo objednáno přes internet.
Chápu, že z hygienických důvodů není možné vrátit některé zboží, respektuji to a naprosto souhlasím s tím.
ale nemožnost vrácení zboží jenom z důvodu kde bylo vydané, to mi přijde absurdní a nekalá praktika prodejce.
Já žádám jen vracení zboží zakoupené přes eshop.
S pozdravem Lhotka.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Způsob vyzvednutí objednaného zboží nemá vliv na možnost uplatnění práva od smlouvy odstoupit při koupi zboží na dálku, jestliže se nejednalo o pouhou rezervaci na prodejně (o jejíž podmínkách byl spotřebitel řádně informován). Pokud však došlo k platbě předem, domníváme se, že smlouva byla uzavřena na dálku a odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Smarty CZ a.s., Olivova 2096/4, Nové Město, 110 00 Praha 1. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Ve Vašem případě se jedná o rezervaci zboží na prodejně s platbou při přebírání zboží. Jedná se o zarezervování konkrétního kusu zboží na dané prodejně. Zákazník má vždy možnost zboží si na prodejně spolu s proškoleným personálem zboží vyzkoušet a rozhodnout se zda o uvedené zboží má zájem.
Veškeré informace včetně odstoupení do kupní smlouvy jsou uvedeny v obchodních podmínkách se kterými zákazník souhlasí potvrzením rezervace a jsou také zaslány po potvrzení rezervace emailem. Zákazníkům umožňujeme bezplatné vrácení v případě nerozbaleného zboží. V případě rozbalení již tato možnost bohužel není.
Děkujeme za pochopení.
Dobrý den,
V příloze zasílám záznam obrazu jak jsem zakoupil zboží.
Vybral zboží / Přidal do košíku / přešel do košíku / pokračoval v nákupu / způsob dopravy jsem vybral: prodejnu Chodov / způsob platby jsem nechal na prodejně. Dále jsem vyplnil osobní dále a potvrdil.
Ano máte na webu možnost rezervovat na prodejně, ale tu jsem nevyužil. Vše jsem uzavřel online a nikde jsem nebyl upozorněn že se jedná o rezervaci. Navíc v způsobu expedice je napsáno "standard zásilka" nikoli rezervace zboží. Na zboží jsem čekal x dní, protože jste ho neměli skladem.
Mohl bych se zeptat, jak váš proškolený personál, který ani nevěděl co je mesh siť, otestuje na prodejně jestli wifi signál bude dostačující, pro to abych ho chytil i v podkroví?
Nicméně zboží se mi povedlo na prodejně vrátit, ale za poplatek 280Kč
Požadované řešení:
Žádám vracení poplatku.
S pozdravem Lhotka.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Pokud by došlo k rezervaci na prodejně, na které si zboží lze vyzkoušet, odstoupení od smlouvy (ze zákona) by možné nebylo. Společnost by tak mohla umožnit odstoupení za uvedený poplatek.
Z popisu nám však vyplývá, že došlo k uzavření smlouvy online s využitím možnosti vyzvednutí zboží na prodejně. V takovém případě by bylo možné odstoupit ze zákona a tedy bez poplatku.
Spotřebitel by měl být o rezervaci řádně informován, samotná zmínka v obchodních podmínkách by nestačila, tím spíše, pokud mu v e-mailu bylo sděleno, že je o "standard zásilku".
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den, prověřili jsem objednávku a skutečně zboží nebylo skaldem a muselo být dodáno. V tomto případě shledáváme požadavek jako oprávněný. K dnešnímu dni byl vystaven dobropis na záruku vrácení rozbaleného zboží. Děkujeme za pochopení.
Hodnocení:
Komentář: Jak hodnotíte vstřícnost subjektu, na který mířila Vaše stížnost? nespokojen
i když vrátila peníze tak stále lže, a neznává zákony. Chápu, že 90% lidí mávnou rukou a řeknou si že naletěli a na těch firma vydělává nezákonně.