Společnost


Vanity Club, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:179
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73773Refundace vstupenek na koncert Lary Fabian 9.6.2020

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2024, před rokem

Zdeněk Bytel

Znění stížnosti

Zakoupili jsme 2 vstupenky na koncert Lary Fabian, který se měl konat dne 9. června 2020, avšak kvůli pandemii neproběhl. Na základě informace z TicketPortalu, který vstupenky prodával, jsme byli odkázáni přímo na Vanity Club s.r.o., jakožto pořadatele, tento však na email nezareagoval a relevantní telefonický kontakt se nám nepodařilo nalézt.


Produkt

vstupenky jsou evidovány pod číslem : ***


Požadované řešení

vrátit cenu vstupného


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 14:57, před rokem

Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena.

V tomto případě záleží, kdy došlo ke zrušení akce.

Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 31. října 2020, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. března 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že

- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 31. října 2020
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).

Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2021. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2021. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2021.

Došlo-li však ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb. se nepoužije a spotřebitel by v takovém případě měl nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době. Ta podle nás činí asi jeden měsíc.

Nevrátí-li pořadatel peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), a jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2993 občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Vanity Club, s.r.o., Příkop 843/4, 602 00 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

Pořadatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud však byl spotřebitel alespoň 3 roky v kuse neaktivní vůči společnosti při vymáhání těchto peněz, mohlo dojít k promlčení a právo na vrácení finančních prostředků by tak již zaniklo.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2024 08:01, před 11 měsíci

Spotřebitel nás informoval o dosažení dohody v daném sporu. Děkujeme.

Dobrý den, dne 15.1.2024 jsem vložil stížnost na společnost Vanity Club, s.r.o. za nevrácenou cenu vstupenek zrušeného koncertu Lary Fabian dne 9.6.2020. Dnes mi pan P. (asi z této společnosti ??) poslal email a pak na účet i plnou cenu za 2 propadlé vstupenky. Jestli tomu pomohl d-test, tak vám velmi děkuji. S pozdravem Zdeněk Bytel.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.