Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#7378Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2015, před 9 lety

Martin Hübsch

Znění stížnosti

Dobrý den, před třemi měsíci tj. 27.04.2015 jsem si zakoupil mobilní telefon Samsung Galaxy A3 u společnosti Vodafone. K tomuto telefonu jsem si v ten stejný den v jiném obchodě zakoupil ochranné sklo displeje. Po pár dnech použivání se začal telefon samovolně restartovat a nedal se kvůli této vadě používat.
Dal jsem telefon k reklamaci společnosti Vodafone dne 03.05.2015, kde jsem uvedl do reklamačního listu tuto závadu - "samovolně se restartuje i několikrát za sebou bez podnětu" a že je telefon bez zjevných závad a má na displeji ochranné sklo. Tato reklamace byla kladně vyřízená dnem 25.05.2015. Jenže uběhlo dalších pár dní a stejná vada se projevila znovu.
Dal jsem tedy telefon opět k reklamaci společností Vodafone dne 29.05.2015 kde jsem opět uvedl - "samovolně se restartuje i několikrát za sebou bez podnětu" a že je telefon s mikrooděrky a má na displeji ochranné sklo. Tato reklamace byla vyřízená dnem 23.06.2015 ale jako neuznaná reklamace z důvodu toho že se vada neprojevila a mobil byl navrácen do továrního nastavení a řádně otestován. Jenže uběhlo dalších pár dní a stejná vada se projevila znovu.
Dal jsem tedy telefon opět k reklamaci společnosti Vodafone dne 27.06.2015 kde jsem opět uvedl - "samovolně se restartuje i několikrát za sebou bez podnětu a že mám z chodu telefonu videonahrávku" a že je telefon s mikrooděrky a má na displeji ochranné sklo. Tato reklamace byla vyřízená dnem 27.07.2015 jako uznaná reklamace, vada se projevila a mobil bylo praven a řádně otestován. Oprava byla provedená výměnou systémové desky, dotykového panelu s tlačítky a baterie. Bohužel při převzetí u Vodafonu chybělo na displeji ochranné sklo. Prodejce mě odkázal na servis, který neručí za ochranné sklo a jiné příslušenství. Pro společnost Vodafone vykonává servis pro tento telefon společnost Britex-cz.


Produkt

IMEI: 359655062294713, S/N: R58GG329Y6BF


Požadované řešení

1) mohu považovat všechny tři reklamace jako uznané, i když se při druhé reklamaci vada neprojevila a u třetí ano ????
2) pokud mohu všechny tři reklamace považovat za uznané mohu po prodejci požadovat nový telefon nebo požádat o vrácení peněz ???
3) mám nárok na finanční vyrovnání ze strany prodejce Vodafone za chybějící ochranné sklo ??
4) telefon jsem zakoupil ve společnosti Vodafone a společnost Vodafone mě neustále odkazuje na vyjádření servisu, mám tedy obchodní vztah se společností Vodafone nebo se servisem?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2015 09:47, před 9 lety

1) První reklamace mobilního telefonu uplatněná dne 3.5.2015 a vyřízená prodejcem dne 25.5.2015 opravou telefonu, byla uznána jako oprávněná.

Druhá reklamace mobilního telefonu uplatněná dne 29.5.2015 a vyřízená prodejcem dne 23.6.2015 zamítnutím reklamace, byla neuznána jako oprávněná prodejcem s odůvodněním, že se reklamovaná vada při testování v servisu neprojevila. Tento způsob vyřízení druhé reklamace nelze považovat za uznání reklamace.

Třetí reklamace mobilního telefonu uplatněná dne 27.6.2015 a vyřízena prodejcem dne 27.7.2015 opravou telefonu a výměnou součástí věci, byla uznána jako oprávněná pro stejnou vadu jako první reklamace.

Pokud by byla spotřebitelem uplatněna reklamace pro projevy stejné vady znovu jako u první reklamace a třetí reklamace a spotřebitel by při zahájení takového reklamačního řízení vznesl nárok na odstoupení od kupní smlouvy dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku pro opakovaný výskyt stejné vady, byl by prodejce povinen vrátit zaplacené finanční prostředky na základě uzavřené kupní smlouvy.

2) Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle volby provedené spotřebitelem.

Větší počet vad znamená jejich výskyt již při prvním použití. Pojem většího počtu různých odstranitelných vad praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady je oprávněn spotřebitel vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Ale i v tomto případě se jedná o klasické reklamační řízení v nejzazší délce 30 dní ode dne uplatnění a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit v rámci odborného zhodnocení reklamované vady, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku má spotřebitel právo požadovat v rámci uznané reklamace přiměřenou slevu (tzn. redukci původně smlouvou stanovené kupní ceny) vždy a nepodmíněně. Na výši poskytnuté slevy se však musí prodejce se spotřebitelem dohodnout, jinak by ji musel závazně určit soud.

3) Ano, spotřebitel má nárok od prodejce požadovat náhradu škody za chybějící ochranné sklo, která mu byla způsobena při plnění smluvního závazku prodejcem, který mobilní telefon převzal do reklamačního řízení.

Ustanovení § 2944 občanského zákoníku stanoví, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Typickým příkladem je škoda vzniklá na věci převzaté k opravě či k reklamaci. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Za škodu způsobenou zaměstnanci odpovídá vždy podnikatel, se kterým spotřebitel smlouvu, jejímž předmětem je poškozená věc, uzavřel.

Spotřebiteli doporučujeme uplatnit náhradu škody u toho, kdo věc převzal za účelem plnění závazku (prodejce). Písemná forma je vždy průkaznější. Způsobená škodu se hradí v penězích, jen pokud o to spotřebitel jako poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vzhledem k tomu, že poškozený musí prokázat, že k poškození došlo v průběhu reklamace, bude podstatné, aby si spotřebitel zboží při přebírání z reklamace náležitě zkontrolovala a nechala učinit záznam o zjištěném poškozený telefonu. Spotřebitel prokazuje rovněž stav zboží při uplatnění reklamace. Reklamační protokol by mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze věci bylo možné předpokládat, že poškození bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.

4) Spotřebitel je ve smluvním právním vztahu pouze s podnikatelem, u kterého reklamovaný telefon zakoupil. Odpovědný za vyřizování reklamace, popřípadě způsobenou škodu ve vztahu ke spotřebiteli je pouze prodávající.

Pokynu prodávajícího kontaktovat určený servis musí spotřebitel uposlechnout, pouze pokud je servis v místě prodávajícího nebo jej má spotřebitel blíž než prodejnu. u servisu se může však spotřebitel dožadovat pouze opravy vadného zboží. Nedá-li se vada odstranit, servis la vystaví potvrzení o neodstranitelné vadě pro prodávajícího. Práva na výměnu, slevu či odstoupení od smlouvy s požadavkem na vrácení kupní ceny se může spotřebitel dožadovat jedině u prodávajícího. To platí i pro náhradu účelně vynaložených nákladů, které v souvislosti s reklamací vznikly, například poštovné či cestovné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.8.2015 10:26, před 9 lety

Hezký den, pane Hübschi,

v případě, kdy dojde k nějakému poškození zařízení (resp. v tomto případě odstranění ochranného skla), nás můžete požádat o náhradu škody. Je potřeba nám doložit kopii nákupního dokladu za chybějící sklo. Žádost nám můžete poslat poštou na adresu sídla Vodafonu (náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5) nebo ji sepište, podepište, nezapomeňte na zpáteční adresu a uvedení čísla reklamace a spolu s kopií dokladu nám ji pošlete naskenovanou přes http://tam.je/formular, předáme ji k vyřízení.

Další otázky již zodpověděl dTest.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2015 09:24, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2015 09:15, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti se k případu vyjádřit, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.