Společnost


MUDr. Petr Stehlík

Počet nahlášených stížností:51
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

87%
13%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#73786Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2024, před rokem

Jiří Machala

Znění stížnosti

Dobrý den, jako všichni ostatní, objednal jsem a bankovním převodem zaplatil u Petra Stehlíka na www.dnesninakup.cz zboží 26. 12. 2023 a dodnes (14. 1. 2024) nebylo nic dodáno, společnost nereaguje na e-maily (dnesninakup@centrum.cz) ani telefony (774065479). Dnes mu budu posílat výzvu k navrácení peněz do datové schránky. Hodlám podat i trestní oznámení, třeba už má nakumulované záznamy v hodnotě přes 10 000,- Kč a vznikne mu trestný čin. Tento pán se živí drobnými krádežemi a spoléhá na liknavost občanů, že těch pár stovek vždy obětují.


Produkt

Nákup pánve Metro Professional 16 cm, https://www.dnesninakup.cz/metro-professional-sauce-panev-16-cm-nerez-1-ks/


Požadované řešení

Zaslání zboží či vrácení peněz včetně poštovného, celkem 399,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 15:42, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Jeneweinova 51/9, 617 00 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2024 13:14, před 12 měsíci

Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:

"Dobrý den,
...

Den po vytvoření stížnosti zde, dne 16. 1. 2024 v 16:02 mi došla SMS ve znění:
"Vážený zákazníku, chtěl jsem se Vám omluvit za nedodání. Postihla mne mrtvice. Peníze máte na účtu. Dnesninakup.cz"
A peníze už mám opravdu zpět na svém účtu.

Nevím, jestli pomohlo, že jsem včera panu Stehlíkovi rovněž poslal formální výzvu k návratu peněz do datové schránky a též podal návrh na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při ČOI a byl připraven jít podat TO, o čemž všem jsem ho ve výzvě informoval.

Moje věc s panem Stehlíkem se vleče od 26. 12. 2023, stížnosti na něj zde jsou však mnohem starší, hlavní nápor přišel po září 2023, a některé jsou i dořešené (zboží dodáno), takže netuším, jestli vysvětlení o mrtvici věřit. Pokud, tak pana Stehlíka postihla už před čtyřmi a půl měsíci, a za tu dobu už mohl přerušit činnost a pozastavit své e-shopy. Jsem k mrtvici skeptický, ale peníze mám zpět, tak sdílím druhou polovinu své zkušenosti. Pokud právě teď vrací peníze všem, tak se probral z mrtvice, pokud jenom mně, tak se zalekl trestního oznámení. Kolika % z celkového počtu lidí, kteří něco nakoupili a zboží nedostali, se peníze vrátí, se nikdy nedozvíme.

Přeju všem, ať své peníze dostanou zpět.
Machala"

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.