Společnost


proRADY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7379Po reklamaci mi zůstal "jen poukaz"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2015, před 9 lety

Iveta Kurková

Znění stížnosti

Dobrý den,v dubnu 2015 jsem podala reklamaci kabelky a po měsíci mi prodavačka sdělila,že mi reklamaci uznali,ale protože náklady na dopravu do podniku (v Číně) jsou příliš vysoké,nemohou mi ji opravit a vystavila mi poukaz v době trvání 3 měsíců (platnost mi končí 7.8. 2015. Ale v červnu jsem našla jen zavřenou prodejnu. V OC Nový Smíchov byla situace obdobná,byla tam navíc cedulka,že se mám obrátit na prodejnu Carpisa OC Černý Most. Bohužel zdejší majitel odmítá poukaz uznat a přijímá jen reklamace zboží. Nic jiného v ruce nemám,doklad o reklamaci zůstal v prodejně i s účtenkou...


Produkt

béžová kabelka Carpisa


Požadované řešení

ráda bych získala své peníze zpět


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2015 16:11, před 9 lety

Není-li schopen prodejce reklamovanou kabelku opravit, tak jak je uvedeno v tomto případě nebo vyměnit za kabelku novou, má spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Odstoupením se ruší závazek od počátku a prodejce je povinen vrátit peníze v hotovosti, případně převodem na účet podle toho, jakým způsobem proběhla platba. Vrácení peněz ve formě poukázky není žádným ze zákonných postupů. Prodejce se s kupujícím může na takovém postupu dohodnout, že peníze vrátí formou poukázky, kupující to však nemusí přijmout. Ze zákona má tedy spotřebitel právo na vrácení peněz, a to nikoliv formou poukázky.

V žádném případě nemůže být spotřebitelka jakkoliv nucena přijmout poukázku v rámci reklamačního řízení, takový postup prodejce je nezákonný a spotřebitelka je oprávněna zvážit a popřípadě podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k provedení kontroly u podnikatele. V případě zjištěného porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly je oprávněn dozorový orgán uložit ve správním řízení podnikateli pokutu až do výše 3 milionů korun.

Prodávající je podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce. Z popisu skutkového stavu spotřebitelkou je zřejmé, že takovéto písemné potvrzení spotřebitelce vydáno nebylo.

Při podpisu reklamačního protokolu je třeba dávat velmi dobrý pozor na jeho obsah, jelikož protokol jasně určuje přání zákazníka vzhledem k vyřízení reklamace. Bude podstatný obsah reklamačního protokolu, zda spotřebitelka souhlasila s poskytnutím poukázky jakožto způsobem vyřízení reklamace a tento svůj souhlas stvrdila svým podpisem. Přijetí poukázky není spotřebitelovou povinností, jelikož takový postup krátí jeho zákonná práva, pokud však spotřebitelka s takovým návrhem prodejce vyjádří svůj souhlas, pak se jedná o dohodu smluvních stran.

Pokud byla poukázka vydána přímo některou z provozoven podnikatele, je prodejce (společnost proRADY s.r.o., sídlo Jungmannova 18/5, 110 00, Praha - Nové Město) povinen poukázku přijmout (v době její platnosti) nebo vrátit peníze. Následná změna obchodních podmínek prodejce, na spotřebitelovo právo uplatnit poukaz nemá vliv.

Doporučujeme spotřebitelce se neprodleně obrátit znovu přímo na prodejce a nárokovat svá práva s výše uvedenou právní argumentací. V případě neúspěšného vymáhání svých práv se obrátit bezodkladně se stížností na statní dozorový orgán Českou obchodní inspekci, který je oprávněn a zároveň povinen kontrolovat postupy prodejců při vyřizování reklamací a popřípadě ukládat ve správním řízení při zjištěných nedostatcích peněžité sankce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2015 16:57, před 9 lety

Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.