Společnost


MUDr. Petr Stehlík

Počet nahlášených stížností:51
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

87%
13%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#73798Nedodane objednane a zaplacene zbozi (25.12.2023), penize nevraceny, nekomunikuje

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2024, před rokem

Ondřej Tachovský

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 25.12.2023 jsem přes webové stránky https://www.dnesninakup.cz/ objednal 24ks limonád "Bravo Pomeranč 24x330ml kód 320621P" https://www.dnesninakup.cz/bravo-pomeranc-24x330ml/ za 628 Kč (cena 489 Kč + doprava 139 Kč). Dodání mělo být do Z-Boxu.

Ten samý den mi emailem přišlo potvrzení objendávky a výzva k platbě. Ihned ten den jsem také objednávku zaplatil převodem.

Bohužel od té doby se mi již obchod neozval - žádné potvrzení o přijetí platby, nebo vyřizování objednávky.

6. ledna 2024 jsem jim poslal email na adresu dnesninakup@centrum.cz (kontakt v obdrženém emailu) s upomínkou a snímkem z displeje mobilu s viditelnou platbou. Bohužel opět bez jakékoli emailové odezvy.

Dnes, 15.1.2024, jsem zkoušel volat na číslo ***(kontakt v obdrženém emailu), ale nedovolal jsem se - nikdo hovor nezvedl.

Pokud je nějaká šance na doručení objednávky, nebo vrácení zaplacené čístky, ocenil bych to.

Děkuji.


Produkt

24ks limonád "Bravo Pomeranč 24x330ml kód 320621P" https://www.dnesninakup.cz/bravo-pomeranc-24x330ml/ za 628 Kč (cena 489 Kč + doprava 139 Kč)


Požadované řešení

Prosím o doručení objednávky, nebo vrácení zaplacené čístky zpět na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 16:36, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Jeneweinova 51/9, 617 00 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.1.2024 07:15, před 12 měsíci

Vážení,
jsem po mrtvici. zákazníkovi se hlubuce omlouvám.
P. Stehlík

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.1.2024 10:44, před 12 měsíci


Ondřej Tachovský

Dobrý den,
To je mi velmi líto. Podle založených stížností vidím, že k mrtvici zřejmě došlo začátkem v září minulého roku, nicméně vaše webové stránky https://www.dnesninakup.cz/ stále fungujují a přijímají objednávky.

Vzhledem k tomu, že jsem objednané zboží po třech týdnech stále neobdržel, odstupuji od kupní smlouvy a prosím o vrácení celé finanční čásky nejpozději do 5. února 2024 zpět na můj účet.


Děkuji za rychlé vrácení peněz.

S pozdravem,

Ondřej Tachovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 16:48, před 12 měsíci

Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze v plné výši vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.