Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Zdravím, prosím chci nějakou vaši radu nebo pomoc, v AAA jsem na konci srpna koupila auto Mazda 6, 259000 Kč hotově,přijela jsem domu zjistila jsem druhý den, rozbité čepy před upadnutím, brzdy prý maximálně 500 km dojezd , silent bloky rozbité atd. Takže oprava 20 tisíc korun, podala jsem reklamaci, samozdřejmě zamítnuté, ale teď když šel jen chlad z topení jsem začala řešit , proč auto netopí, prasklé těsnění pod hlavou, opravu mám naceněnou na 60 tisíc korun bez DPH, samozdřejmě jsem předala reklamaci AAA, ale teď mě přišlo zamítnutí, někdo nějakou radu co mám teď dělat?
Mazda 6 r.v. 2015
Sleva
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Jestliže autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážená paní Pospíšilová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Při koupi jste také obdrželi předávací protokol k vozidlu, v němž jste byli se stavem vozu srozuměni. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko jako neměnné, žádáme spotřebitelku o sdělení, zda se rozhodne obrátit na advokáta či ČOI, případně ji žádáme o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost bez dosažení dohody.