Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.1. jsem si objednala zámečníka z firmy Zámečník - Praha, kde jsem na dispečink oznámila zalomení klíče v zámku. Zámečník na místo dorazil za hodinu a půl, i když na stranách garantují 20min po Praze. Byl drzí a přesvědčoval mě, že mám bezpečnosti dveře, a že je bude muset vypáčit, opakovaně jsem ho informovala, že stačí vyndat klíč, který je v zámku zlomený a být si odemknu sama náhradním klíčem. Po 10 minutách to zámečník pochopil a vyndal klíč a ja si odemkla sama. Na fakturu mi napsal “otevření” za 3872,- a 50% příplatek( mimo pracovni dobu) tato informace na stránkách není.
Za otevření dveří vlastním klíčem jsem zaplatila 5808,-.
Firma nekomunikuje, dispečink mi není ochoten pomoc, čísla jsou vypnuta, na e-mail nikdo nereaguje.
Jsem ochotna se domluvit na snížení částky. Mám důkaz o tom, že ve stejný čas na stejném místě za stejné služby bylo zaplaceno 2500,-.
Fofr-zámečník, DEBTA s. r. o.
Jsem ochotna zaplatit polovinu požadované ceny na faktuře.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz/podatelna.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: DEBTA s.r.o., Říční 2203/1b, Předměstí, 568 02 Svitavy. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Více ohledně této problematiky může nalézt spotřebitel taktéž na webové adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.