Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, po dva roky jsem dostala nekvalitní uhlí, v roce 2022 jsem objednala necelých 80q Ořech 2 do automatického kotle Viadrus, uhlí bylo prachovité a v topeništi dělalo spečené kusy které nasledně uspaly topeniště, proběhla reklamace s fotkami a bylo zamítnuto že uhlí splnuje po odebrání vzorku normy, pro upozoznění žádný vzorek odebrán nebyl a rada nad zlato že mám pokaždém přiložení seštělovat kotel. Bylo slíbeno že dohlédnou na příští dodávku. Další rok 2023 přivezeno mokré uhlí opět necelých 80q, i na objemu bylo videtelné že hromada je menší,samotný řidič to potvrdil že je mokré. Reklamovala jsem, vždy mi řekli že pan Havelka to pořeší že paní na reklamacích je nemocná. Výsledek, pan Havelka nic nepořešil jen samé sliby od operátorek že se mi ozvou přestože jsem je cca 6x kontaktovala . Jinak před vánocemi porucha na šneku z důvodu zalepeného průchodu šneku a vzpříčeného hřebíku . Takže po dva roky jen trápení díky ,,kvalitnímu uhlí,, jak pan Havelka propaguje.
Zkontaktovat se semnou a najít společné řešení popřípadě kompenzace s další dodávkou jelikož jsem stálý klient.
|
Tweet |
Uhlí je spotřební zboží a jako takové ho může spotřebitel u prodejce reklamovat. Pokud dodané palivo nesplňuje jakost při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku má spotřebitel práva z odpovědnosti za vady zboží dle § 2169 občanského zákoníku.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Domníváme se, že pokud by došlo k uznání reklamace, mohl by spotřebitel po společnosti požadovat i opravu topeniště.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.