Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na e-shopu https://www.mujlekarnik.cz/ jsem objednala zboží - včetně nabízené dopravy přes Zásilkovnu. Objednávku jsem zaplatila, obdržela jsem informaci o vytvoření objednávky emailem. Domnívám se, že tím došlo k uzavření smlouvy distančním způsobem dle NOZ. V následujících dnech probíhala níže uvedená komunikace:
mujlekarnik.cz: omlouváme se, ale Váš balík skrze váhu nelze zaslat dopravcem zásilkovna (viz. doprava a poštovné). Lze jej zaslat pouze ČP, nebo DPD. Prosíme o zvolení jednoho z nich.
Já: volím tedy DPD (případně DPD box .........., 15500 Praha 5, či .... 16300 Praha).
mujlekarnik.cz: lze zaslat pouze na adresu - ....., Praha 6? V následném emailu Vám zasíláme odkaz na platební bránu na doplatek rozdílu dopravy ve výši 62,-
Následně jsem se s mujlekarnik.cz spojila telefonicky a sdělila jim, že nemám v úmyslu navýšené náklady za dopravu nad rámec objednávky doplatit. Na to mi byla objednávka zrušena.
Domnívám se, že pokud na stránkách eshopu lze navolit dopravu pro zboží, které je v té době "v košíku" a vytvořit objednávku (informaci o jejím vytvoření s přiděleným číslem objednávky jsem obdržela emailem), měl by prodejce náklady na navýšení ceny dopravy nést sám - a ne požadovat doplacení nad rámec objednaného po zákazníkovi.
Dodání zboží objednaného pod č. .... (tj. kombucha kopřiva 2l 4ks, kombucha meduňka 2l 4ks) za sjednanou cenu (tj. 601 Kč).
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
Dle obchodních podmínek e-shopu (dostupných zde: https://www.mujlekarnik.cz/obchodni-podminky/) "v případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího." V případě neuhrazení objednávky následně tak může dojít k jejímu stornování.
Spotřebitel by měl být o omezení volby dopravy řádně a včas informován, což by dle našeho názoru mělo být uvedeno přímo u kroku objednávky, kde si spotřebitel volí dopravu (např. max 10 kg, vyjma tekutin atd.). Česká obchodní inspekce by však mohla být jiného názoru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.