Společnost


Polcarová Marcela, JUDr., advokát

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73834Reklamace právních služeb

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2024, před 12 měsíci

Iva Součková

Znění stížnosti

Reklamace vad právního zastoupení v dědickém řízení s výhradou spoluvlastnictví vzniklého z družského poměru ze soužití se zemřelým.
Advokátka jednala v rozporu se zájmy klientky (družky zemřelého) a na reklamaci právních služeb, zaslanou dne 24.11.2023, nereaguje.

Advokátka dosud nezaslala žádné potvrzení o přijetí reklamace ani vyjádření o akceptaci reklamace nebo o jejím zamítnutí.

Vady jednání:
Pozdní reakce na Protokol ze dne 5.6.2023, která měla být učiněna (podle dohody s klientko, kdy advokátka měla reagovat na Protokol a určit trvající výhradu spoluvlastnictví k seznamu odmítnutých movitých věcí neuznaných dědici jako součást spoluvlastnictví) - Reakce měla být zaslaná v červnu 2023. Ale sdělení k Protokolu bylo advokátkou zasláno až dne 6.10.2023 na základě urgence notáře dne 2.10.2023 (termín k projednání a vyjádření nesouhlasu s Protokolem byl 14 dní, tj. ve lhůtě stanovené notářem).

Projednané stanovisko v červnu 2023 k Protokolu bylo: klientka stále trvá na tom, že předměty, které označila, hradili se zemřelým druhem společně.

Jednání advokátky a její vyjádření při dědickém řízení dne 9.11.2023 před notářem, ve kterém advokátka uvedla: „Klientka se vzdává všech svých nároků na spoluvlastnictví v rámci dědického řízení po zůstaviteli." - Vzdaní se všech nároků bylo učiněno bez souhlasu klientky a bylo v rozporu s právem družky na spoluvlastnický podíl z družského poměru zůstavitele, které již dědicové uznali do Protokolu ze dne 5.6.2023.

Neinformování o vzdání se všech nároků v rámci projednání dědictví s notářem - dosud jsem neobdržela žádné písemné vyjádření o ukončeném řízení a jeho závěru.


Produkt

Reklamace byla zaslána doporučeně dne 24.11.2023 - Výhrady spoluvlastnictví pozůstalosti v dědickém řízení


Požadované řešení

Uznaní reklamace a náhrada vzniklé škody v hodnotě 50% hodnoty movitého majetku uznaného dědici do Protokolu ze dne 5.6.2023.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2024 13:33, před 12 měsíci

Reklamaci služeb je povinen spotřebitel uplatnit bez zbytečného odkladu po té, co se o vadách poskytnuté služby dozví, nejpozději však do dvou let ode dne poskytnutí služby. V případě reklamace služby je advokát povinen vydat klientovi písemné potvrzení o tom, kdy klient právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace klient vyžaduje. Reklamace by následně měla být vyřízena nejpozději do 30 dní.

V případě sporu mezi spotřebitelem a advokátem má spotřebitel právo na mimosoudní řešení tohoto sporu vyplývající ze smlouvy o poskytování právních služeb. Pověřeným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů mezi spotřebitelem a advokátem ze smluv o poskytování právních služeb je Česká advokátní komora, IČO: 66000777, se sídlem Národní 16, Praha 1, 110 00. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů není zpoplatněno. Návrh na zahájení mimosoudního řízení může spotřebitel podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u advokáta poprvé. Kontakty na Českou advokátní komoru nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.cak.cz/scripts/detail.php?id=153.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2024 12:03, před 10 měsíci

Žádáme subjekt, aby se ke stížnosti vyjádřil. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2024 11:35, před 8 měsíci

Subjekt byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.