Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Domax Group Services s.r.o. nebere telefony, nebo je nedostupný. I u nás byla překročena reklamační doba. Arogantní jednání. Teď potřebuji uplatnit reklamaci znovu a nemohu se dovolat a na moje maily nereaguje.
Komunikace
|
Tweet |
Co se týče správné adresy, na které lze s úspěchem reklamovat zakoupené zboží, popřípadě uplatnit odstoupení od kupní smlouvy v důsledku nevyřízení uplatněné reklamace v zákonem stanovené lhůtě, záleží vždy na subjektu - podnikateli, který je uveden svými identifikačními údaji v kupním dokladu reklamovaného zboží.
Internetový obchod může koupit a obchodní prostory pronajmout někdo jiný. Pokud tomu tak je, neznamená to, že prodávající skončil s podnikáním a záruka skončila s ním. Podle identifikačního čísla si vyhledejte aktuální adresu ve veřejných rejstřících a na tuto adresu zašlete doporučeně s dodejkou uplatnění reklamace výrobku ( ve veřejném rejstříku uvedena tato adresa: Janáčkova 1341/3, 702 00, Ostrava - Moravská Ostrava).
Uplatnění odpovědnosti za vady prodaného zboží (reklamace), jakož i případné odstoupení od smlouvy, je vůči prodejci platné od chvíle dojití druhé straně. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Pokud nebude spotřebitelem uplatněná reklamace výrobku, zaslaná na aktuální adresu sídla podnikatele z veřejného rejstříku, vyřízena ve lhůtě 30 dnů, dojde k porušení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. 30 ti denní lhůta se vztahuje též na povinnost prodejce informovat kupujícího o vyřízení reklamace.
Případné odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
V § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je stanovena povinnost prodejce vystavit reklamační protokol, písemně odůvodnit zamítnutí reklamace a aktivně o vyřízení reklamace spotřebitele informovat.
Reklamace se uplatňuje u prodávajícího, pokud není v písemném potvrzení o právech ze záruky uvedeno, že opravu provádí jiná osoba (například autorizovaný servis). V obou případech však za vyřízení reklamace odpovídá kupujícímu prodávající.Prodávající je povinen zboží k reklamaci přijmout a vydat o tom kupujícímu písemné potvrzení.
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, s výjimkou případu prokazatelné dohody mezi prodejcem a spotřebitelem o delší lhůtě pro vyřizování reklamace.
Pokud nebudou výše uvedené povinnosti prodávajícího splněny, jedná se o porušení veřejnoprávního předpisu, zákona o ochraně spotřebitele. Příslušný dozorový orgán Česká obchodní inspekce může za zjištěný správní delikt uložit ve správním řízení podnikateli peněžitou sankci. Spotřebitel je oprávněn podast podnět České obchodní inspekci k provedení kontroly dodržování § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Zároveň může požádat, aby byl informován o výsledcích zjištěných na základě podaného podnětu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.