Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednán telefon Cube 1 X200, tlačítkový , začátkem prosince 2023, garantovaný nákup přes Heuréku. Tento telefon byl dárek pro dítě, tedy rozbalen pod stromečkem, zapojen do nabíječky, ovšem následně zjištěno, že je vidět pouze polovina obrazovky. Po dotazu emailem firma sdělila jak postupovat při reklamaci . Tato založena online27.12.2023 č. ***, odeslána 28.12.2023 , dle dopravce ČP dodáno následující den doporučeně , ***.
Dne 4. ledna 2024 jsem prodejce kontaktovala o postupu , sdělili mi,že zásilku s reklamací neevidují. Pak ji náhle zaevidovali a nic se nedělo, kontaktovala jsem v této věci tedy Heuréku dne 12.1,2024 jelikož se jednalo o garantovaný nákup. Dnes 17.1. mi prodejce sdělil, že reklamace není uznána, neboť se jedná o mechanické poškození LCD. Nabídli mi opravu za 990,- Kč.
Telefon byl pouze vybalen a nikdy použit, tudíž je to nepřijatelné.
Cube 1 X200
Vrácení částky 758,- Kč za telefon a za poštovné 99,- - náklady na odeslání reklamace. Kód k odeslání zdarma mi firma dodala až už měla zásilku dodanou. Není možné,abych hradila opravu, pokud bylo zboží dodáno poškozené. Prodejcezřejmě spoléhá, že důkazní materiál již nemám v rukou a že nepůjdu vzhledem k nízké ceně do soudního sporu.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si dokumentovali rozbalování zásilek, popř. i jejich zabalování při odesílání zboží zpět prodávajícímu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Bohužel je toto standardní postup. reklamace byla odeslána do autorizovaného servisu. Ten shledal mechanické poškození a vystavil cenový návrh na opravu. Dále jsme Vám ho jen přeposlali. Normálně by se tato záležitost měla řešit ihned po převzetí a zjištění vady, ale chápeme, že to byl Vánoční dárek a proto i přes zamítnutí reklamace servisem vystavíme dobropis.
S pozdravem SunnySoft.cz
S řešením situace souhlasím. Nyní tedy čekám na dobropis , který dosud nebyl zaslán a následně vyplacení částky na účet.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze za telefon vráceny. Stížnost na její žádost uzavíráme s dosažením dohody stran.